خبر فوری
شناسه خبر: 41531

نیکبخت: تمام مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

پیروز نهایی، وزیر کشاورزی

امسال تمام نگاه‌ها و نظریه‌ها به مبارزه نابرابر سازمان برنامه و بودجه و گندم‌کاران جلب شده بود، به نحوی که سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان مخالف تسویه حساب گندم‌کاران قلمداد می‌شد، چراکه این سازمان حاضر نبود مطالبات حقه و قانونی گندم‌کاران را در موعد مقرر پرداخت کند.

پیروز نهایی، وزیر کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی ؛ خبرنگاران معتقدند مدیریت موفقیت‌آمیز و تدابیر کارشناسی مهندس علی‌رضا مهاجر، معاون امور زراعت و هماهنگی کامل بین کارشناسان و مدیران امور زراعت در خدمات‌رسانی به‌موقع توانست تولید گندم را برای سومین سال پیاپی افزایش دهد و به‌مرز 10 میلیون و 400 هزار تن برساند.

هرچند این توفیق با سد و مقاومت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات روبه‌رو شده بود، اما قدرت چانه‌زنی دکتر محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی و اقبال او نزد رئیس‌جمهور موجب شد تا سازمان برنامه و بودجه از مواضع خود کوتاه بیاید و هر چند دیرهنگام مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کند.

پایان تسویه مبلغ گندم خریداری شده

در نهایت و با پیگیری‌های انجام شده وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که با واریز ۳۵ هزار میلیارد تومان دیگر و جمع کل ۱۵۶ هزار میلیارد تومان، همه مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان توسط دولت در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ پرداخت شد.

خرید ۱۰ میلیون و ۳۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان

محمدعلی نیکبخت از پایان تسویه مبلغ گندم خریداری شده در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال وزارت جهادکشاورزی با کمک دولت توانست ۱۰ میلیون و ۳۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان ۳۱ استان کشور خریداری کند.

وزیر جهادکشاورزی با تشکر از دولت مردمی افزود: رئیس‌جمهور در هر موقعیتی پیگیر مطالبات گندم‌کاران بوده و از تاکیدات ایشان در ه‍یئت دولت؛ پرداخت مبلغ گندم در سریع‌ترین زمان ممکن به کشاورزان بوده است.

همراهی زارعین در توفیق دولت

نیکبخت با موثر خواندن اقدام وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم، یادآور شد: خرید این مقدار گندم در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم با کمک معاونت زراعت کشور را در گندم نان به خودکفایی رساند و یکی از توفیقات بزرگ دولت در تولید و تامین این محصول استراتژیک رقم خورد.

رشد اعجاب انگیز 44 درصدی خرید گندم

مدیر در همین رابطه بار دیگر از کشاورزان تشکر کرد و اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی به وعده خود در پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه عمل کرده و این ایفای تعهد در حالیست که میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل آن، از ۴۴ درصد رشد برخوردار بود.

نیکبخت خاطرنشان کرد: از رئیس دولت، معاون اول و رئیس دفتر رئیس‌جمهور کمال تشکر را دارم و نیز از سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که ما را در انجام تعهدات یاری رساندند سپاس‌گزارم.

پرداخت دیرکرد به گندم‌کاران

کارشناسان معتقدند طبق قانون دولت موظف است بابت دیرکرد پرداخت مطالبات گندم‌کاران ضمن عذرخواهی رسمی از آنان، ارقام دیرکرد را محاسبه و به حساب تک تک گندم‌کاران واریز کند.

ضمن اینکه سرپرست وقت وزارت کشاورزی که با همراهی سازمان برنامه و دولت اجازه نداد رقم اعلام شده شورای عالی خرید محصولات تضمینی (کیلویی 17هزار تومان) درمورد گندم عملیاتی شود، باید پاسخگو باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای