خبر فوری
شناسه خبر: 46329

تغییر جهت در مواضع انتخاباتی

جلیلی در کانون توجه محافظه‌کاران

آرایش انتخاباتی محافظه‌کاران در حال تغییر است و گفته می‌شود که برخی چهره‌هایی ارشد محافظه کار بر روی حمایت از سعید جلیلی به توافق رسیده‌اند.

جلیلی در کانون توجه محافظه‌کاران

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ اخبار غیررسمی منتشر شده حاکی است که محافظه‌کاران به‌ویژه به محمدباقر قالیباف که گمان می‌رود دارای شانس بیشتری برای کسب آراء عمومی است فشار وارد کرده‌اند تا به نفع سعید جلیلی کنار برود.

همین منابع می‌گویند که از علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز خواسته شده تا به نفع جلیلی، رقابت‌ها را ترک کنند.

اگر این کناره‌گیری‌ها انجام گیرد، محافظه‌کاران امید دارند تا در مرحله نخست انتخابات که در 8 تیرماه برگزار می‌شود، جلیلی قادر باشد که اکثریت آراء را به نفع خود تصاحب کند و به مقام ریاست جمهوری دست یابد.

در همین باره، نظرهای منتشر شده اصولگرایان بر روی شبکه X درباره استقبال گسترده مردم اصفهان از سعید جلیلی و لزوم شناخته شدن وی به عنوان نامزد اصلح، ازجمله قرینه‌های توجه محافظه‌کاران و اصولگرایان به سعید جلیلی دانسته شده است.

برخی ناظران در این باره گفته‌اند که اگر ترکیب آراء به گونه‌ای باشد که در مرحله اول تکلیف رئیس جمهور برگزیده روشن شود، آن گاه احتمال زیادی دارد که محافظه‌کاران اعم از قالیباف یا جلیلی بتوانند در این رقابت‌ها پیروز شود، اما اگر این رقابت ها به دور دوم کشیده شود و یکی از طرف‌های راه یافته به دور دوم، مسعود پزشکیان باشد، آن احتمال پیروزی مسعود پزشکیان در این انتخابات افزایش خواهد یافت.

احتمال دیگر آن است که اصلاح‌طلبان بتوانند تمامی هواداران خویش که برای شرکت در انتخابات مردد هستند را پای صندوق رای بیاورند که در این صورت امیدواری زیادی در نزد اردوگاه مسعود پزشکیان وجود دارد که وی بتواند حتی در مرحله نخست انتخابات و رای‌گیری به پاستور راه یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای