خبر فوری
شناسه خبر: 47408

تبریک پرزیدنت مسعود فقط به کمونیست‌ها

یکشنبه 18 مرداد 1403 در خبرها آمده بود که پرزیدنت پزشکیان روز ملی جمهوری دموکراتیک خلق کره را به کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، تبریک گفته است.

تبریک پرزیدنت مسعود فقط به کمونیست‌ها

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در حالی که پزشکیان نیک می‌داند رژیم کره شمالی نه تنها دموکراتیک نیست که یکی از ضدمردمی‌ترین رژیم ها علیه مردم خود و محدود کننده آزادی آن ها است.

اما چگونه است که اکنون روزهای ملی بیش از 200کشور عضو سازمان ملل متحد (دقیقا 193 عضو پیوسته و 11 وابسته) حتا کشور های مسلمان از چشم او درو مانده است.

آیا رئیس جمهور بنا دارد به همه کشورها به‌خصوص کشورهایی که آزادی و دموکراسی واقعی دارند هم روز ملی آنان را تبریک بگوید یا خلاف مشی خود، مجبور به تبریک گقتن به این کشور شده است.

اکنون به‌جزء اسرائیل،  حکومت ایران با 203 کشور دیگر مشکلی ندارد و آیا پرزیدنت قرار است صرفا روز ملی کشورهایی را که نزدیک به ایران هستند تبریک بگوید.

جالب اینکه از نخستین روز برپایی هیات دولت و حضور پرزیدنت پزشکیان تا امروز 30 کشور روز ملی یا روز استقلال داشته‌اند، از جمله این کشورها:

 -پرو 28 و مراکش 30 ژوییه.

 روز ملی و استقلال کشورها در اگوست:

-سوئیس اول، بولیوی ششم، سنگاپور نهم، اکوادور دهم، چاد یازدهم، کنگو پانزدهم، ترینیداد و توباگو سیزدهم، لیختن اشتاین پانزدهم، گابن هفدهم، غنا هفدهم، اندونزی مسلمان هفدهم، افغانستان مسلمان نوزدهم، مجارستان بیستم، اوکراین بیست و چهارم، اورگوئه بیست و پنجم، مولداوی بیست و هفتم، مالزی مسلمان سی و یکم، روز استقلال قرقیزستان سی و یکم.

-کشورهایی که تا 9 سپتامبر روز ملی یا استقلال داشته‌اند:

 اسلونی اول، روز استقلال ازبکستان اول، ویتنام دوم، سان مارینو سوم، برزیل هفتم، اندورا هشتم، روز استقلال تاجیکستان مسلمان نهم و روز استقلال کره شمالی کمونیست نهم سپتامبر.

جالب است که دکتر پزشکیان طی 41 روز گذشته روز ملی یا استقلال 30 کشور را که در آنها کشورهای مسلمان و کشورهایی که با ایران مراودات بازرگانی گسترده دارند را ندیده گرفته، فراموش کرده( یا تبریک گفته اما اطلاع رسانی نشده)، ولی روز استقلال کره‌شمالی ضددموکراسی را تبریک گفته است.

مشخص نیست که به وی دستور داده شده تا برخلاف میل باطنی و آزادی‌خواهی خود به رژیم مستبد کیم جونگ ایل تبریک بگوید یا اینکه رویه و نگاه وی طی 41 روز گذشته، عوض شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای