خبر فوری
شناسه خبر: 47560

درخت دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

سفر به کشور دوست و برادر آمریکا

پرزیدنت پزشکیان رئیس جمهوری ایران یک‌شنبه ۲۲ سپتامبر به کشور دوست و برادر آمریکا، سفری تاریخی خواهد داشت.

سفر به کشور دوست و برادر آمریکا

اخبار سبز کشاورزی؛ پرزیدنت مسعود در برخی از مراسم این سفر، کاپشن و شلوار جین کابویی خواهد پوشید تا نشان دهد می‌توان به پروتکل‌ها دهن کجی، اما ملت‌ها را به هم نزدیک کرد.

او که هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در ایران گفته بود ما با آمریکا برادریم، دوستی کنند تا دوستی کنیم و حالا در سخنرانی خود (۲۴ سپتامبر) در مجمع عمونی سازمان ملل به‌گونه‌ای داد سخن می‌دهد که روسای جمهور و مقامات ارشد همه کشورها حتی آمریکا، جلسه را ترک نکنند و آمریکا داستان اشغال سفارتش و تصاحب آن و... را فراموش کند.


بیشتر بخوانید: اگر فردا سفارت آمریکا در ایران باز شد چه وضعی داریم؟+فیلم


مسعود که تحصیلات فوق تخصصی پزشکی خود را در آمریکا گذرانده و دکتر کوپنی نیست، زمانی آمریکا را وطن دوم خود می‌دانسته، می‌شناسد آمریکا را و این شعر را در مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواند که

درخت دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

وی قرار نیست از زیر کت خود عکس هنیه را بیرون آورد و تهدید کند، چون تبعات آن را دیده است.

پرزیدنت به نمایندگی از ملت ایران  خواهد گفت که حکومت ایران گرچه دیر هنگام، اما دست دوستی به سوی آمریکا دراز می‌کند و در عمل نشان خواهد داد که مثل گذشته، این تعهدات، شعاری و تبلیغاتی نخواهد بود.

وی این‌بار دولتی صحبت نخواهد کرد و از سوی ۹۲ درصد ملت ناراضی ایران خواهد گفت این اقلیت ۹۲ درصدی  تمایل دارند پرچم آمریکا به آتش کشیده نشود و شعار مرگ بر آمریکا صرفا توسط گروه ۸ درصدی که دائما در حال کمرنگ‌تر شدن هستند سرداده می‌شود.


بیشتر بخوانید: آمریکایی‌ها اینقدر که طالبان با ما مشکل دارد، مشکل ندارند


مسعود در سخنرانی خود، بیشتر با بیان دیدگاه‌های مردم ایران و کمتر دیدگاه حکومت، از همه دنیا به‌ویژه با ۹۲ درصد کشورهای جهان که از ما ناراضی هستند به احترام یاد خواهد کرد تا نشان دهد گام اول را، شعاری برنداشته است.

چهاردهمین رئیس جمهوری ایران آنقدر روی کلمات خود (گرچه متن حکومتی و بایدی برای او تنظیم شده) دقیق خواهد شد که مبادا مثل سایر روسای جمهوری دولتی، نه ملتی، سخنی سخت بگوید و خدای ناکرده، فرودی سخت در ایجاد رابطه برادری را باعث شود.

پرزیدنت در این سخنرانی از همگان خواهد خواست با احترام متقابل با ایران برخورد کنند و آمریکا و جهان خلیج فارس را با نام واقعی خود بنامند و جزایر سه‌گانه ایرانی که متعلق به ایران است، به رسمیت شناخته شود و ایران، تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز انرژی پاک و... داشته باشد.

اصلا شاید پرزیدنت پزشکیان بهانه کند که رو خوانی مطلب اجباری دیکته شده، وی را به تپق و اشتباه خواهد انداخت و بهتر است آنچه در دل دارد بیان کند.

سفارت-آمریکا-در-ایران

رئیس جمهوری از اینکه طی ۴۶ سال گذشته، سفارت ایران توسط بسیج آمریکا اشغال نشده و نه تنها هیچ تغییری در آن داده نشده؛ بلکه بازسازی و مرمت هم شده و آماده افتتاح است از دولت دوست و برادر آمریکا تشکر خواهد کرد.

رئیس جمهوری ملت ایران گرچه بی‌اجازه، اما در جمع ایرانیان مقیم آمریکا و فعالان اقتصادی، از سرمایه‌داران آمریکایی دعوت خواهد کرد تا به ایران بیایند و ببینند که خردورزی و منطق‌گرایی گرچه اندک اندک ولی در حال پیش روی است.

سفارت-ایران-در-آمریکا

رئیس جمهور پزشکیان که در نخستین سفر برون‌مرزی موفق نشد، با عالی‌ترین مقام عراقی آیت‌الله سیستانی دیدار کند یا آیت‌الله وی را نپذیرفت، سعی دارد تا در دومین سفر برون مرزی خود به نوعی و با زبان دوستی و ذکر آیات رحمانی رحمت و رئوفت و دوستی نه خشم و مقابله به مثل (و نه ضربا ضربا ضربو) سخن بگوید که دنیا بپذیرد حداقل پزشکیان شخصا به دنبال صدور انقلاب و حسینیه کردن کاخ سفید و جنگ با جهان نیست.

پرزیدنت پزشکیان نه اینکه ضمانت دهد و گردن گرو بگذارد، اما در سخنرانی خود قول می‌دهد که به مرور گروه‌های جهادی و فرامرزی را به حال خود بگذارد و ابتدا به وضع نابه‌سامان کشور خود رسیدگی کند و البته از طریق طرح موضوع فلسطین و لبنان و سوری ها، یمنی ها و... در مجامع بین‌المللی از آن‌ها دفاع نماید.

رئیس جمهوری در حالی آمریکا را به مقصد ایران ترک خواهد کرد که احتمالا برداشت مثبت مقامات آمریکایی از سخنرانی وی منجر به دعوت از پزشکیان برای دیدار از آمریکا و سفارت ایران در آن کشور بشود.

شاید هم دری به تخته بخورد و لا به لای برنامه‌های فشرده، با رئیس جمهوری آمریکا یا معاونین وی دست بداد یا دیداری با یکی دو مقام بلندپایه آمریکایی درمورد روابط برادرانه در آینده داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای