خبر فوری
شناسه خبر: 8830

واردات نهاده‌های دامی در مقابل صادرات محصولات پتروشیمی

تهاتر محصولات پتروشیمی ایران و دریافت نهاده های دامی برزیل در راستای تهاتر محصولات پتروشیمی ایران و توازن تراز تجاری بین دو کشور توافق‌های انجام شد.

واردات نهاده‌های دامی در مقابل صادرات محصولات پتروشیمی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح سفر به کشور برزیل، گفت: در راستای افزایش مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشور برزیل به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به کشور برزیل سفر کرده‌اند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست‌هایی با حضور رئیس مجلس سنا، رئیس کمیسیون کشاورزی و تعدادی از نمایندگان مجلس سنای کشور برزیل راه‌های افزایش و توازن تراز تجاری ایران و برزیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در مقابل واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور محصولاتی شامل انجیر، بادام، گردو، کشمش و خرما به برزیل صادر شود.

اقدام در راستای تهاتر محصولات پتروشیمی ایران و دریافت نهاده های دامی برزیل نیز در جهت توازن تراز تجاری دو کشور و توافق در جهت اجرای یادداشت تفاهم های کشاورزی در بسط تبادلات دو کشور از جمله مصوبات نشست با مسئولان کشور برزیل بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این سفر یاداشت‌های تفاهمی در خصوص قرنطینه گیاهی، بهداشت دام و دامپزشکی و همکاری بین سازمان تحقیقات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت امبراپا کشور برزیل امضا شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دیدار با مسئولان کشور برزیل در خصوص برقراری مراودات علمی اساتید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران با مراکز علمی کشور برزیل در جهت افزایش تجارب علمی تحقیقاتی توافق‌های انجام شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای