خبر فوری
شناسه خبر: 46659

کدام یک شرم آور تر است: بایدن یا ترامپ؟

پس از عملکرد ضعیف بایدن، در مناظره 27 ژوئن، ترامپ، در میان رای دهندگان ثبت نام شده، 4 درصد برتری نسبت به بایدن دارد.

اخبار سبز کشاورزی؛ تردیدهای رأی دهندگان در مورد تیزبینی ذهنی بایدن، اگرچه جدید نیست، اما پس از این مناظره به موضوع تمرکز شدیدی تبدیل شده است.

نظر رای دهندگان

تنها حدود یک چهارم رأی دهندگان (24 درصد) می گویند که عبارت «ذهنی تیز» بایدن را خیلی یا نسبتاً خوب توصیف می کند. بیش از دو برابر (58٪) ترامپ را فردی تیزبین توصیف می کنند.

سهم رای دهندگانی که بایدن را از نظر ذهنی تیز توصیف می کنند، از ژانویه 6 واحد کاهش یافته است و به میزان قابل توجهی کمتر از سال 2020 است.

نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، که از 1 تا 7 ژوئیه در میان 9424 بزرگسال شامل 7729 رای دهنده ثبت نام شده انجام شد، نشان می دهد که بایدن و ترامپ به طور گسترده به عنوان افراد دارای نقص در نظر گرفته می شوند، هرچند به روش های مختلف. و از هر ده رای دهنده تقریباً هفت نفر (68 درصد) می گویند که از انتخاب خود برای ریاست جمهوری راضی نیستند.

اکثر رأی دهندگان ترامپ را «بداخلاق» توصیف می کنند. ترامپ از نظر صداقت و با فاصله کمتری از نظر همدلی از بایدن عقب تر است. و تقریباً دوبرابر تعداد رای دهندگانی که ترامپ را بداخلاق توصیف می کنند (64%) نسبت به بایدن (31%).

اکثریت رأی دهندگان، بایدن و ترامپ را «خجالت آور» توصیف می کنند و سهم های یکسان (هر کدام 63 درصد) این را در مورد هر نامزد می گویند. یک سوم یا بیشتر از حامیان هر نامزد - 37 درصد از هواداران بایدن و 33 درصد از طرفداران ترامپ می گویند نامزد خودشان شرم آور است. 

وضعیت رقابت های ریاست جمهوری 2024

 در حالی که ترامپ در رقابت های ریاست جمهوری پیشتاز است، 44 درصد به 40 درصد نسبت به بایدن، 17 درصد می گویند که از رابرت اف کندی جونیور (15 درصد) یا نامزد دیگری (2 درصد) حمایت می کنند.

اگر انتخاب‌ها به بایدن و ترامپ محدود شود، ترامپ کمی برتری خواهد داشت: 50 درصد طرفدار ترامپ هستند، در حالی که 47 درصد از بایدن حمایت می‌کنند.

سن رای دهندگان هر نامزد

ترامپ در میان رای دهندگان 50 ساله و بالاتر با 48 تا 39 درصد پیشتاز بایدن است و 11 درصد از کندی حمایت می کنند. ترامپ در میان رای دهندگان 30 به 49 برتری کمتری دارد: 42 درصد از ترامپ حمایت می کنند، در حالی که 37 درصد از بایدن و 19 درصد از کندی حمایت می کنند.

بایدن در میان رای دهندگان زیر 30 سال (48 تا 28 درصد) برتری گسترده ای نسبت به ترامپ دارد. حدود یک نفر از هر پنج رأی دهنده (22 درصد) در جوان ترین گروه سنی می گویند از کندی حمایت می کنند.

نژاد و قومیت رای دهندگان

ترامپ در میان رای دهندگان سفیدپوست برتری دارد (50 تا 36 درصد برای بایدن)، در حالی که بایدن در میان رای دهندگان سیاه پوست برتری زیادی نسبت به ترامپ دارد (64 درصد به 13 درصد، با 21 درصد از کندی).

بایدن و ترامپ در میان رای دهندگان اسپانیایی تبار (هر کدام 36 درصد) برابر هستند، در حالی که 24 درصد از کندی حمایت می کنند. بایدن در میان رای دهندگان آسیایی برتری گسترده ای نسبت به ترامپ دارد (47 درصد به 29 درصد). 19 درصد از کندی حمایت کرد.

حزب گرایی و حفظ رای های سال 2020

در حالی که هم بایدن و هم ترامپ از اکثریت بزرگی از رای دهندگان احزاب خود حمایت می کنند، ترامپ در حال حاضر بیشتر از بایدن رای دهندگان 2020 خود را حفظ کرده است.

تقریباً از هر ده رأی دهنده تأیید شده 9 نفر (88 درصد) که چهار سال پیش از ترامپ حمایت کردند، امروز از او حمایت می کنند. این در مقایسه با 79 درصد از رای دهندگان سال 2020 بایدن است که در حال حاضر از او حمایت می کنند.

تقریباً از هر هفت (14 درصد) رای دهندگان بایدن، یک نفر در چهار سال پیش، امروز کندی را ترجیح می دهد. در میان رای دهندگان ترامپ در سال 2020، 8 درصد می گویند که به کندی رای می دهند.

سهم فزاینده ای از حامیان بایدن، جایگزینی برای هر دو نامزد می خواهند.

از ماه آوریل، سهم رای دهندگانی که می گویند اگر فرصت داده شود، هم بایدن و هم ترامپ را در برگه های رای جایگزین می کنند، افزایش اندکی داشته است. در حال حاضر، 53 درصد موافق جایگزینی بایدن و ترامپ با نامزدهای مختلف هستند که این رقم در آوریل 49 درصد بود.

این تغییر به طور کامل در میان حامیان بایدن رخ داده است. در واقع، حامیان ترامپ نسبت به ماه آوریل تمایل کمتری برای جایگزینی هر دو نامزد دارند.

در حال حاضر، 71 درصد از حامیان بایدن می گویند که اگر توانایی تصمیم گیری در مورد نامزدهای اصلی احزاب برای انتخابات 2024 را داشته باشند، هم بایدن و هم ترامپ را جایگزین کنند.

تقریباً یک چهارم (23 درصد) می گویند که بایدن را حفظ کرده و جایگزین ترامپ می کنند، در حالی که سهام کوچکتر ترامپ را نگه می دارند و جایگزین بایدن می کنند (2 درصد) یا هر دو نامزد (3 درصد) را حفظ می کنند.

در ماه آوریل، اکثریت کمتری از هواداران بایدن (62 درصد) از جایگزینی بایدن و ترامپ حمایت کردند.

در مقابل، در میان حامیان ترامپ، سهمی که جایگزین هر دو نامزد خواهد شد، از 35 درصد به 26 درصد کاهش یافته است. سهمی که می خواهد هر دو نامزد را در صندوق رای نگه دارد از 27 درصد به 39 درصد رسیده است.

چندرسانه‌ای