خبر فوری
شناسه خبر: 47327

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با مردم:

ایران برای یک گروه و یک جناح نیست

رئیس‌جمهور گفت: ایران برای یک گروه و یک جناح نیست، بر آنچه گفتیم پایبندیم و سعی می کنیم با مردم صادق باشیم و جز راست نگوییم.

ایران برای یک گروه و یک جناح نیست

 

اخبار سبز کشاورزی؛ پزشکیان در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با مردم گفت: در سفر به نیویورک تلاش داریم از ایرانیان خارج از کشور دعوت به بازگشت یا لااقل سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشیم. بسیاری از ایرانیان خارج از کشور، دلشان برای ایران می‌تپد. آنان رفتند و از ما ناراضی هستند ما می‌توانیم بسیاری از آنان راضی کنیم که برگردند یا حداقل در کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.

باید به ایرانیان خارج از کشور اطمینان دهیم

رئیس‌جمهور گفت: آن شعاری که ما می‌دادیم و می‌گفتیم ایران برای همه، یعنی همین. ایران برای یک دسته و یک گروه و یک جناح نیست. باید به بودن ایرانیان در کشور افتخار کنیم. ما باید به آنان اطمینان دهیم که اگر به ایران برگشتند برایشان پرونده درست نمی‌کنیم، اذیتشان نمی‌کنیم و آنان را از رفتن مجدد به خارج محروم نمی کنیم. متخصصان معتقدند که برای رشد ۸ درصدی به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم. افزایش سرمایه در داخل کشور با افزایش بهره وری ممکن می شود اما کل پولی که کشور داریم، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیست پس به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز داریم و این به ارتباطات ما با خارج، دنیا، با همسایگان و ایرانیان خارج از کشور برمی گردد.

دیدگاه تان را بنویسید

  • مهسا پاسخ به نظر

    تو گفتی و ما باور کردیم.

چندرسانه‌ای