خبر فوری
شناسه خبر: 47397

قوانین بی‌عمل و آسیب‌ها

از دیگر معضلات اساسی کشور تصویب قوانین گوناگون در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بوده

قوانین بی‌عمل و آسیب‌ها

از دیگر معضلات اساسی کشور تصویب قوانین گوناگون در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بوده که علی‌رغم اهمیت بالای آن لیکن تاکنون به حیطه اجرا و عمل درنیامده است.

اخبار سبز کشاورزی؛ قانونی پیشگیری از وقوع جرم مصوب مورخ 20 مهرماه سال 1394 مجلس شورای اسلامی میباشد. اعم مواد آن به‌شرح ذیل تبیین می‌گردد:

ماده 1_ پیشگیری از وقوع جرم عبارت است از: پیش بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش آن.

ماده 2_در اجرای وظایف مندرج در ماده (۴) این قانون، شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با 23 عضو از قوای سه‌گانه متشکل هست.

ماده4 _ مصوبات شورای عالی پیشگیری با امضای روسای سه قوا لازم الاجرا است.

ماده  5_ از مهم‌ترین وظایف، بررسی و اتخاذ تصمیم جهت شناسایی زمینه ها و علل وقوع جرم، کاهش آسیب های اجتماعی و ارزیابی نتایج اجرای طرح ها و برنامه های ملی پیشگیری، سنجش و پیگیری عملکرد نهادهای مسئول

ماده 6ـ هر یک از قوا موظفند با استفاده از ساز و کارها و ساختارهای خود نسبت به تحقیق و مطالعه درباره علل وقوع جرم و راه‌های پیشگیری از آن اقدام نمایند و نسخه ای از نتایج به دست آمده را برای شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم ارسال کنند.

با التفات به مفاد قانون موصوف در صورت اجرای دقیق و احساس مسولیت و عمل به وظایف محوله از سوی شورای مذکور و واحد استانی و شهرستانی مطمئنا از وقوع بسیاری از جرائم و تخلفات در ابعاد گوناگون پیشگیری و هزینه‌های سنگین مجازات و درمان پرداخت نمی شود و مهم مبتلای تبعات منفی عدیده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله حادثه مصیبت بار روستای شهرستان لاهیجان نمی باشیم.

اسماعیل عابدینی گورندانی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای