خبر فوری
شناسه خبر: 42533

سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند؟

بخش چهارم اگر به رفتار سگ‌ها در طبیعت دقت کرده باشید، خواهید دید که بیش‌ترین زمان خود را صرف گوش کردن، بوییدن و دیدن محیط اطراف خود می‌کنند. اخبار سبز

سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند؟

بخش چهارم

اگر به رفتار سگ‌ها در طبیعت دقت کرده باشید، خواهید دید که بیش‌ترین زمان خود را صرف گوش کردن، بوییدن و دیدن محیط اطراف خود می‌کنند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | سگ‌ها موجوداتی پویا هستند و برای تثبیت قلمروی خود و به دست آوردن منافع و منابع همواره در حال تکاپو و حرکت هستند.
سگ‌ها به مجرد اینکه به منابع انرژی و غذا برسند تا آن را به اتمام نرسانند از آن محدوده خارج نخواهند شد و همواره سعی می‌کنند از منابع خود دفاع کنند. این نکته مهمی است و باید با در نظر گرفتن این خصیصه اخلاقی با سگمان رفتار کنیم.

به عبارتی، سگ‌ها به محض اینکه به غذا می‌رسند تا جایی‌که می‌توانند غذا می‌خورند و سپس وقت خود را صرف محافظت از مقدار غذای باقی‌مانده می‌کنند.
این دقیقاً همان زمانی است که سگ‌ها می‌توانند به انسان‌ها و دیگر موجودات آسیب برسانند؛ به‌عنوان مثال اگر سگی را در خانه داشته باشید و طبق روال همیشگی به او یک اسکلت مرغ بدهید و سگ آن بخورد، سپس اسکلت دوم را به او بدهید که خارج از برنامه هر روزه او است، سگ شروع به محافظت کردن از اسکلت دوم خواهد کرد و این دقیقاً زمانی است که سگ می‌تواند به شما آسیب برساند.

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها
این یک خصلت ژنتیکی است که برای خاموش کردن آن لازم است قدم به قدم از میزان محافظت سگ از توده غذا کاسته شود.
سگ‌ها توان این را دارند که در طول یک روز مسافتی نزدیک به ۴۰کیلومتر را طی کنند و در این زمان به تمامی مناطقی که احتمال دارد غذا و آب در آن یافت شود سرک خواهند کشید. با دانستن نحوه تفکر سگ‌ها می‌توان رفتارهای خوشایند را جایگزین رفتارهای غریزی ناخوشایند کرد.
بهتر است این را بدانیم که سگ‌ها به‌صورت متوسط برای اینکه رفتاری متعادل از خود نشان دهند، حدوداً در کمترین حالت سه تا چهار درصد وزن بدن خود غذا می‌خورند و در حالت متوسط نزدیک به پنج درصد وزن خود را غذا می‌گیرند. اگر سگ دچار ضعف و مشکلات عضلانی باشد می‌تواند تا ۱۰ درصد وزن خود غذا دریافت کند.

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ
معمولا فرایند هضم در سگ‌ها در یک بازه زمانی یک تا سه ساعته اتفاق خواهد افتاد، یعنی بعد از حدود سه ساعت سگ شما می‌تواند همچنان اشتها برای غذا خوردن به مقدار کم داشته باشد.
به‌عنوان مثال اگر سگی ۳۰ کیلو وزن داشته باشد 10 درصد وزن او را در نظر بگیریم، یعنی می‌تواند سه کیلو غذا بخورد که معمولا برای سگ‌هایی که برای این کار تمرین ندارند می‌توانند منجر به بالا آوردن غذا شود.
پس اگر قرار شد به سگمان برای افزایش وزن و بهبود وضعیت فیزیکی غذایی اضافه کنیم، بهتر است این غذا در دو یا سه وعده تقسیم شود تا سگ بتواند غذا را هضم و در قالب قند، چربی، اسیدآمینه و اسید نوکلئیک ذخیره کند.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
این فرمول در توله‌ها کمی متفاوت است توله‌ها تا سن حدود دو ماهگی ‌می‌توانند حدود ۵ وعده غذا بخورند و رفته رفته با رسیدن به سن ۳ تا ۴ ماهگی وعده غذایی را می‌توان به دو و یک وعده رساند.
با دانستن نحوه تفکر ‌میتوان به رفتار سگ‌ها پی برد و در نتیجه می‌توان تصمیمات و رفتار مناسب‌تری را نیز اتخاذ کرد.
سگ‌ها همانگونه که فکر می‌کنند، عمل می‌کنند؛ پس با دانستن شکل عمل سگ‌ها می‌توان به تفکر آنها پی‌برد، هرچه نگاه کردن دقیق‌تر باشد، تحلیل و پردازش بهتری از تفکر سگ‌ها خواهیم داشت. پس به‌عنوان یک فرمول تربیتی پیشنهاد می‌کنیم که هرازچند گاهی صرفاً به سگ‌های خود نگاه کنید و رفتارهای متفاوت او را به خاطر بسپارید. این مقوله یکی از مهم‌ترین موضوعات جهت پی بردن به نوع تفکر سگ‌ها است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای