آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45623

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی:

مدیران کشور همکاری بیشتری برای تامین ارز داشته باشند

انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام که اکنون 20 سال از تاسیس آن می‌گذرد، مهم‌ترین مجموعه و نهاد صنفی است که درخصوص واردات انواع داروی‌ها دامی و مواد بیولوژیک دامی فعالیت و از بنگاه‌ها و شرکت‌هایی که در این باره فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند.

مدیران کشور همکاری بیشتری برای تامین ارز داشته باشند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ این انجمن که  120 عضو پیوسته و وابسته دارد در زمینه واردات انواع دارو، واکسن، افزودنی و انواع مواد بیولوژیک دام فعالیت می‌کند، حتی شرکت‌هایی که عضو این انجمن هم نیستند در مواردی از مشاوره‌های انجمن استفاده کرده‌اند.

این انجمن در هفته‌های گذشته مراسم تجلیل از خدمات چهره ماندگار مهندس مظفر حکمتی را برگزار کرد و برای سال جدید برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی را برنامه‌ریزی کرده است.

درباره برنامه‌ها و هدف‌گذاری این انجمن برای سال 1403 در مصاحبه‌ای با دکتر حمیدرضا توکلی، دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک، پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی از وی سوال کرد که آیا برای سال جاری، انجمن هدف خاصی را تدوین کرده است؛ دکتر توکلی با بیان اینکه انجمن هر سال نشست ویژه‌ای را برای تدوین برنامه سالانه خود تدوین می‌کند، گفت: برنامه های پیشنهادی انجمن به هیات مدیره انجمن ارسال و در آن آنجا تصویب می‌شود.

تامین 80 درصد دارو، واکسن و افزودنی دام توسط شرکت‌های عضو انجمن

وی به حوزه فعالیت این انجمن در زمینه واردات دارو، افزودنی و... اشاره کرد و با بیان اینکه 70 و 80 درصد دارو، واکسن و افزودنی دام توسط شرکت‌های عضو انجمن وارد می‌شود به فعالیت‌های انجمن در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: تعدادی از اعضای انجمن در فعالیت‌های تولیدی هم مشارکت و نقش دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک با اشاره به اینکه برخی اعضای انجمن محصول آماده مصرف وارد و برخی از ایشان مواد اولیه وارد می‌کنند، گفت: برخی اعضای انجمن در کشور دارو یا افزودنی را خودشان تولید می‌کنند بخشی از مواد اولیه در حوزه تولید و حواشی آن مصرف می‌شود و برخی از مواد اولیه وارداتی در تولید افزودنی و کنسانتره‌های دامی مصرف می‌شود.

توکلی جایگاه این انجمن ملی که نمایندگانی در سایر استان‌ها  دارد خوب و مطلوب دانست و تصریح کرد: در سازمان دامپزشکی کشور اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و سایر نهادهای مرتبط با این حوزه کاری جایگاه مناسبی داریم.

گرایش به سمت تولید مهم‌ترین هدف‌گذاری انجمن

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک مهم‌ترین هدف‌گذاری انجمن را گرایش برخی شرکت‌های عضو انجمن به تولید عنوان کرد و با استقبال از تولید این داروها در ایران بیان کرد: حتما انجمن از گرایش به تولید در واحدهایی که اکنون منحصرا به واردات اشتغال دارند استقبال می‌کند.

توکلی مدیریت ارز و افزایش گرایش اعضای انجمن به تولید را از جمله برنامه‌های امسال انجمن دانست و گفت: امید دارم در سال جاری مقامات کشور همکاری بیشتری در خصوص تامین و پرداخت ارز با انجمن داشته باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با افزایش این همکاری از سوی مقامات و مدیران کشور، این انجمن و اعضای آن نیز بتوانند نقش موثرتری در انجام وظایفشان داشته باشند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای