خبر فوری
شناسه خبر: 1286

کشته شدن دامها توسط پشه ها بعد از طوفان لوییزیانا

پس از طوفان لورا در ایالت لویزیانا، برخی از پشه ها خون دام هارا می مکند و سپس آن را می کشند.

کشته شدن دامها توسط پشه ها بعد از طوفان لوییزیانا

اخبار سبز کشاورزی؛ کریگ فونتنوت، دامپزشک، به بخش کشاورزی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا گفت، پشه هایی که در نتیجه طوفان از باتلاق های لوئیزیانا هجوم آورده اند، خون آهو و گاو و همچنین چند بز و اسب را مکیده و حیوان با از دست دادن خون خسته شده و می میرد.
این حیوانات دچار کمبود اکسیژن می گردند.

پس از اتمام طوفان در ایالت لوئیزیانا، پشه های زیادی به این ایالت هجوم آورده اند، که خون دام ها را کامل می مکند و دام را از پا در می آورند.

دکتر کریگ فونتنوت، دامپزشک حیوانات در منطقه ویل پلات، گفت: بعد از طوفان، به کشاورزان منطقه فایوپاریش پشه هایی حمله کرده اند که تا کنون در حدود 300 تا 400 راس دام را کشته است.

وی افزود: یک دامدار گوزن، حدود 110 حیوان خود را از دست داد، که بسیاری ازآنها را فروخته بود ولی هنوز تحویل نداده بود.

این دامپزشک می گوید: تا کنون بیش از یک صد هزار دلار خسارت به دامها وارد شده است.

نماینده کشاورزی دانشگاه ایالتی لوئیزانیا مستقر در منطقه آکادیا اعلام کرد که جمعیت پشه ها فقط در بخش جنوب غربی بشدن زیاد شده است. و دانشگاه در حال برنامه ریزی برای سپاشی این منطقه است.

وی گفت: سمپاشی به طرز چشمگیری جمعیت پشه ها را کم خواهد کرد، اما باید دید سمپاشی در روز انجام شود سودمند تر است یا در شب.

دکتر کریستین ناوار، دامپزشک ترویجی مرکز کشاورزی آکادیا گفت، فن ها و پوشش ها نیز می توانند جلوی نیش پشه ها را بگیرند، هرچند که پوشش ها سبب تنش گرمایی در حیوان می گردند.

منبع: فاکس نیوز

نویسنده: آدری کانکلین

مترجم: معصومه صالحی وزیری

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای