خبر فوری
شناسه خبر: 34982

قطع برق 10 ساعته و زیان مرغداران جهرمی

قطعی 10 ساعته برق در شهرستان جهرم آن هم بدون هماهنگی با مرغداران این منطقه، مشکلات بسیاری را برای آنان ایجاد کرده است.

قطع برق 10 ساعته و زیان مرغداران جهرمی

اخبار سبز کشاورزی؛ از آنجا که صنعت طیور برای تولید وابستگی زیادی به این منبع انرژی دارد و قسمت زیادی از فعالیت آن‌ها مستقیماً با برق در ارتباط است، هر گونه قطعی این منبع انرژی بدون هماهنگی و آمادگی واحدهای مرغداری را با تلفات سنگین مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: کشاورزان از قطعی برق به ستوه آمده‌اند

به باور کارشناسان، قطع برق در یک واحد مرغداری متوسط که از طریق هواساز تهویه واحد را انجام می‌دهد، می‌تواند ۴۰ تا ۵۰ درصد تلفات جمعیت مرغ‌ها را به همراه داشته باشد و همچنین قطعی برق در کشتارگاه‌ها نیز تلفات مرغ‌ها را قبل از کشتار بالا می‌برد.

تمام تولیدکنندگان به موتورهای برق و ژنراتورهای خصوصی دسترسی ندارند

راهکاری که از سوی مسئولان صنعت برق برای حل این مشکل داده شده نیز استفاده از موتورهای برق و ژنراتورهای خصوصی است که باید در نظر داشت تمام تولیدکنندگان به موتورهای برق و ژنراتورهای خصوصی دسترسی نداشته و در ساعات طولانی نیز نمی‌تواند پاسخگوی نیاز واحدهای تولیدی باشد.

۱۰ دقیقه قطع برق به تلفات سنگین مرغ‌ها منجر می‌شود

این قطعی‌ برق 10 و بدون برنامه در حالی رخ داده که فقط ۱۰ دقیقه قطع بودن برق می‌تواند منجر به تلف شدن تعداد زیادی از مرغ‌ها شود، این در حالی سات که هنوز فصل ماه‌های گرم سال را در پیش رو داریم و احتمال قطعی برق در هفته‌ها و ماه‌های آینده بسیار زیاد است.

حال باید دید با وجود چنین شرایطی و قطعی برق در ماه‌های پیش‌رو و در پی آن تلفات مرغ چه میزان خسارت به صنعت تولید مرغ وارد می‌شود؛ این در حالی است که اکنون نیز علاوه‌بر ضرر و زیان تولیدکنندگان با افزایش قیمت مرغ در بازار مواجهه هستیم و در شرایط کنونی بازار مصرف توانایی پذیرش افزایش مجدد قیمت مرغ را ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای