خبر فوری
شناسه خبر: 38029

دکتر حسن‌نژاد معاونت امور تولیدات دامی را پذیرفت

آگاهان حوزه صف و ستاد کشاورزی یادشان هست در دوره دو وزیر قبلی، دو بار به دکتر محمدابراهیم حسن‌نژاد پیشنهاد مسئولیت معاونت امور تولیدات دامی داده شد.

دکتر حسن‌نژاد معاونت امور تولیدات دامی را پذیرفت

اخبار سبز کشاورزی، حسن‌نژاد که مدیری عملگراست که معاونت امور بهبود تولیدات دامی استان کردستان، ریاست سازمان کشاورزی استان کردستان، فرمانداری و همچنین سمت‌های سیاسی در استان و سپس مسئولیت ملی قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی را در رزومه کاری خود داشت.

بیشتر بخوانید: آمادگی صندوق بیمه کشاورزی برای حمایت از اجرای الگوی کشت

وی در دوره آخرین وزیر دولت دوازدهم و نخستین وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به دلایل خاص کارشناسی و مدیریتی که خود می‌دانست از پذیرفتن پیشنهادات معاون وزیری سر باز زد.

حتی در دولت سیزدهم که برنامه از وی خواستند یکی از اجرائی‌ترین برنامه‌ها در رابطه با افزایش تولیدات دامی، ایجاد اشتغال در روستاها، به‌کارگیری توان انجمن‌ها و تشکل‌های مربوطه در خدمت کاهش هزینه تمام شده و افزایش تولید، تقویت زنجیره‌های ارزش دام و طیوراز طریق تشکل‌ها و… را ارائه داد.

موفقیت بیمه کشاورزی در افزایش سطح بیمه و جلب اعتماد کشاورزان

شرایط مناسب برای خدمت

اما حسن‌نژاد شرایط را برای خدمت مناسب ندید و در نهایت در شرکت خدمات پشتیبانی به سهم خود در ارتقاء جایگاه شرکت، احقاق حقوق و مطالبات شرکت و…اثرگذار بود.

روز شانزده مرداد که خروجی رسانه‌ها با تیتر انتخاب دکترحسن‌نژاد به عنوان معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مزین شد.

رزومه موفقیت‌های حسن‌نژاد

نگاه‌ها به برنامه وی و رزومه موفقیت‌های حسن‌نژاد از کارمندی و کارشناسی تا پست‌های مدیریتی کشوری و ملی معطوف شد.

در مراسم تکریم و معارفه معاون امور تولیدات دامی، وزیر کشاورزی ضمن قدردانی از خدمات مهندس دماوندی‌نژاد (که تقریبا تمامی سی و اندی سال کارشناسی و مدیریتی خود را در بهبود تولیدات دامی و سازمان‌های مشابه و مرتبط گذرانده است) گفت از تجارب و تخصص دماوندی‌نژاد در زمینه دام و طیور استفاده خواهیم کرد.

سپس دکتر نیکبخت با ارائه حکم معاونت امور تولیدات دامی به دکتر حسن‌نژاد خطاب به وی گفت: این حوزه به‌دلیل برنامه‌ریزیی و نظارت بر تامین پروتئین مورد نیاز مردم به صورت روزانه و از طرفی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و انتظارات دو طیف مصرف‌کننده 85 میلیونی و جمعیت تولیدکنندگان چند میلیونی دامداران و بهره‌برداران، بیشترین چالش‌ها را پشت‌سر گذاشته و امید می‌رود شما با برنامه‌ریزی دقیق، توانمند کردن تشکل‌ها و واگذاری هر چه بیشتر امور به آن‌ها و هدایت و سوق دادن امور زنجیره‌های ارزش دام و طیور به سوی تشکل‌ها و بخش خصوصی، بر مشکلات فایق آیید.

زمینه مهاجرت معکوس به روستا فراهم شود

وی همچنین از حسن‌نژاد خواست عملکرد معاونت امور تولیدات دامی به نحوی باشد که شرایطی در روستاها فراهم شود تا با اشتغال‌زایی و نگهداری و پرورش دام و طیور در روستاها، زمینه مهاجرت معکوس به روستا فراهم شود.

گفتنی است دکتر حسن‌نژاد بیش از این عضو هیئت مدیره شرکت پشتیبانی امور دام بود و اینک علاوه‌بر معاون وزیر در امور تولیدات دامی، ریاست هیئت مدیره شرکت پشتیبانی امور دام را نیز عهده‌دار است.

از طرفی سامانه صندوق بیمه کشاورزی که از ابتکارات بی‌نظیر دکتر حسن‌نژاد است می‌تواند در ساماندهی و ارزیابی تولیدات دام و طیوراز مرحله واردات اسپرم و تخم مرغ نطفه‌دار تا پرورش دام و طیور و رسیدن به مرحله کشتارگاه کمک بسیار زیادی به متعادل سازی بازار تولید و مصرف عرضه و تقاضا در فصل‌ها و اقلیم‌های مختلف کشور بنماید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای