آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44893

آقای وزیر به فریاد مرغداران برسید

آیا زرین غله فلات، راه آریا تجارت سهیل را می‌رود؟+سند

شرکتی که ارزش کل سرمایه ثبت شده‌اش به اندازه قیمت 38 جوجه یک روزه است 1500 تن کنجاله سویای خریداری شده توسط مرغداران را تحویل نداده یا با تاخیر تحویل می‌دهد.

آیا زرین غله فلات، راه آریا تجارت سهیل را می‌رود؟+سند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ این روزها یکی از مشکلات فعالان صنعت مرغداری در استان فارس و احتمالا سراسر ایران بحث تامین نهاده‌ به‌ویژه کنجاله سویا است، به‌گونه‌ای که مرغداران این استان با وجود واریز وجه برای دریافت کنجاله سویا هنوز نهاده مورد نیاز خود را تحویل نگرفته‌اند.

چندی پیش محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، اعلام کرده بود که تنها راه رفع التهاب بازار مرغ، افزایش جوجه‌ریزی و برطرف کردن اختلال در این بازار است. وی معتقد بود که با جوجه‌ریزی ماهانه 170 میلیون قطعه، (که در حقیقت از حاصل آن 120 میلیون مرغ پای کشتار می‌رود) نیاز بازار مرغ کشور به‌طور حتم تامین می‌شود.

اکنون و طبق آمار اعلام شده، در بهمن‌ماه سال‌جاری جوجه‌ریزی از ۱۵۱ میلیون قطعه نیز عبور کرده که این میزان به اعتقاد کارشناسان بی‌سابقه بوده و حتی فراتر از نیاز کشور است.

در این میان برخی از مرغداران با هدف مشارکت در امنیت غذایی گرچه تامین نقدینگی به موقع کرده‌اند، اما برای خرید کنجاله‌سویای مورد نیاز خود دچار مشکل شده‌اند، این تولیدکنندگان با وجود مشکلات بسیار در تامین نقدینگی و پرداخت پول نهاده، همچنان شاهد تاخیر در توزیع هستند و سویا به دستشان نرسیده است.

محمدحسین فرحی جهرمی، یکی از مرغداران استان فارس است که علی‌رغم واریز وجه هنوز سویای مورد نیاز خود را دریافت نکرده است،  در این رابطه طی نامه‌ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نوشته: شرکتی به نام «زرین غله فلات» با وجود دریافت بیش از 1500 تن سویا، همچنان سویای مرغداران استان فارس را تحویل نمی‌دهد، به گونه‌ای که خاطره تلخ مرغداران از شرکت «آریو تجارت سهیل» بار دیگر زنده شده است.

وی با انتقاد از اینکه چرا یک شرکت با سرمایه اولیه فقط خرید 38 جوجه یک روزه، این مسئولیت خطیر را برعهده گرفته است، خواستار رسیدگی به وضع موجود شد.

متن کامل نامه این مرغدار جهرمی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدعلی نیکبخت

وزیر محترم جهاد کشاورزی

سلام علیکم

با احترام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش نوروز باستانی، مرغداران استان فارس با ندای جوجه‌ریزی 170 میلیون قطعه‌ای حضرتعالی در ماه لبیک گفته‌اند، بدون اطمینان از امنیت همه جانبه  تولید خود، لکن در فرایند تولید در حالی‌که جوجه در حال رشد و نیازمند غذا در سالن دارند شرکتی به نام زرین غله فلات بیش از 1500 تن سویای مرغداران استان فارس را با وجود دریافت وجه آن حاضر به تحویل نیست و خاطره تلخ مرغداران از شرکت آریو تجارت سهیل بار دیگر زنده نموده است.

جناب آقای وزیر برابر سوابق شرکت فوق سرمایه اولیه آن شرکت فقط برابر قیمت 38 قطعه جوجه یک روزه اول اسفندماه 1402 می‌باشد. خواهشمند است به فریاد مرغداران برسید.

با احترام

محمدحسین فرحی– مرغدار مستقل جهرم

WhatsApp Image 2024-03-16 at 11.38.24

آیا-زرین-غله-فلات،-راه-آریا-تجارت-سهیل-را-می‌رود؟.jpg-1

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای