آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45271

کاهش محسوس تقاضا برای مواد پروتئینی بسته‌بندی شده

صنعت بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی یکی از حوزه‌های اساسی در زنجیره تأمین مواد غذایی کشور است که نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی جامعه دارد.

کاهش محسوس تقاضا برای مواد پروتئینی بسته‌بندی شده

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در حال حاضر، یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان صنعت فرآورده‌‌‌های گوشتی و مواد پروتئینی نامتناسب بودن عرضه و تقاضا است.

اکنون شاهدیم که افزایش قیمت تمام‌شده موجب کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان شده است و کاهش قدرت خرید مردم به کاهش تولید و کاهش انگیزه برای سرمایه‌گذاری جدید و توسعه فعالیت شرکت‌‌ها منجر می‌شود.

به گفته یکی از فعالان این صنعت در شرایط کنونی در برخی از مقاطع، عرضه محصولات پروتئینی بالا می‌رود، ولی تقاضا برای محصولات کم است یا برعکس گاهی تقاضا افزایش می‌یابد، ولی عرضه کمتر می‌شود.

نوسانات قیمتی و تغییر در الگوی مصرف

باید در نظر داشت که نوسان در قیمت گوشت می‌تواند باعث تغییر در الگوی تقاضا و عرضه شود. این نوسانات می‌توانند باعث افزایش یا کاهش قیمت محصولات بسته‌بندی پروتئینی شود که تأثیر زیادی نیز بر عرضه و تقاضا دارند.

همچنین مشکلات مرتبط با لجستیک نیز می‌تواند باعث تأخیر در عرضه محصولات یا حتی کاهش کیفیت آنها می‌شود که این نیز می‌تواند تأثیر منفی بر تقاضا و عرضه داشته باشد.

راهکار چیست؟

اکنون ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا، یکی از چالش‌های اصلی صنعت بسته‌بندی محصولات پروتئینی به‌شمار می‌رود که نیازمند راهکاری جدی و هماهنگی بیشتر بین اعضای زنجیره تأمین است و برای حل مشکلات مطرح شده، می‌توان اقداماتی نظیر برنامه‌ریزی دقیق در زمینه تولید و توزیع، حمایت از تولیدکنندگان صنعت گوشت، استفاده از فناوری‌های جدید در مدیریت زنجیره تأمین و افزایش اطلاعات و هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و بازاریابان را در نظر گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای