خبر فوری
شناسه خبر: 46352

اهمیت تغییر سیستم دامداری‌ها

مؤسسات چندملیتی دامپروری کسب منافع کلان خود را با قرار دادن حجم عظیمی از دام‌ها در اصطبل‌ها و دامداری‌ها بنا کرده‌اند.

اهمیت تغییر سیستم دامداری‌ها

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ متأسفانه، گاوها، گوسفندها، بوقلمون‌ها، مرغ‌ها و خوک‌ها ازجمله دام‌هایی هستند که زندگی آن‌ها مورد سوءاستفاده قرار گرفته و هنوز قوانین درستی برای ممانعت از این رنجی که بر دام‌ها می‌رود، برقرار نشده است.

از جنبه زیست‌محیطی نیز بسیاری از گاوداری‌ها و مرغداری‌ها در مجاورت مسیرهای حرکت آّب‌های سطحی و نیز منابع آب‌های زیرزمینی که بیشتر برای آشامیدن به‌کار می‌روند قرار دارند، ضمن آن‌که به‌دلیل رها کردن گازهای آلاینده و گلخانه‌ای، در حال از بین بردن منابع با ارزش سیاره زمین هستند.

ایالات‌متحده آمریکا، پنج برابر جمعیت خود انواع دام را دارد که مقادیر زیادی از اراضی، منابع آبی و سایر ذخایر ارزشمند را برای تولید انواع غذا و مواد اولیه در اختیار دارند.

دستورالعمل اصلاح سیستم دامداری‌ها (FSRA) باید هرچه زودتر این روند شکننده تولید غذا را با قرار دادن یک فوریت و مهلت قانونی به‌منظور جلوگیری از توسعه این شرکت‌های عظیم و غول‌پیکر، تا سال 2040، مورد بازبینی و تصمیم‌گیری قرار دهد.

این اولین گام از دور شدن از روش کنونی دامداری به سمت یک روش تولید غذای پایدار و مهربان‌تر است.

این بخش از قانون‌گذاری در ابتدا توسط یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا پیشنهاد شد. او گفت اگر ما بخواهیم به‌طور عملی از دام‌ها و دامداران حفاظت کنیم باید سیاست‌هایی به‌منظور حمایت از آن‌ها نیز اتخاذ نماییم. ما نمی‌توانیم که خانواده‌های دامدار را تا زمان تغییر یا هرگونه نوآوری به حال خود رها کنیم.

دستورالعمل موردنظر باید ظلم و ستم‌های اعمال شده بر حیوانات نظیر حبس و محدودیت‌های شدید، به‌کار بردن بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌ها و ناقص‌کردن و معیوب‌سازی آن‌ها را ممنوع نماید، اما به ادامه زندگی دامداران نیز باید توجه نمود.

علاوه‌بر این، مبلغ یکصد میلیارد دلار برای خرید این شرکت‌ها و بخشودگی بدهی‌های آن‌ها در مدت 10 سال به‌منظور چگونگی انتقال از روش کنونی دامداری به سیستم‌های جدید ازقبیل فعالیت‌های سالم دامپروری نظیر دامپروری مبتنی‌بر چرای دام در مراتع، کشت محصولات و تولید مواد ارگانیک، در نظر گرفته شده است. این دستورالعمل مانع از اثرات سوء این‌گونه دامپروری‌ها بر محیط‌زیست خواهد شد.

در آینده‌ای نزدیک تغییر سیستم دامپروری‌ها به‌صورت یک الزام خود را نشان خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای