آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46392

در دانمارک گاوها مالیات می‌دهند

گرم شدن زمین که تاثیر منفی بر روی بسیاری از مولفه‌های زیست‌بوم کره زمین دارد، بسیاری از فعالان محیط زیست و دوستداران زیست بوم تنها سیاره قابل سکونت را نگران کرده است.

در دانمارک گاوها مالیات می‌دهند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ این نگرانی اکنون به دولت‌ها نیز کشیده شده و حکومت‌ها که بر اساس پیمان کیوتو ملزم به کاهش گازهای گلخانه‌ای و در راس آن دی اکسید کربن بوده‌اند، اکنون بیشتر برای جلوگیری از تولید دی‌اکسید کربن در قلمرو سرزمینی‌شان تلاش می‌کنند.

در تازه‌ترین اقدام دولت دانمارک اعلام کرده است؛ از سال ۲۰۳۰ از دامداران و کشاورزان مالیات آلاینده‌های کربن می‌گیرد.

این تصمیم البته پس از ماه‌ها چانه‌زنی و مذاکره با اتحادیه‌های کشاورزی انجام گرفته و قرار است مالیات مذکور، ۱۶ یورو برای تولید هر تن مونوکسید کربن اخذ شود.

از آن جا که فضولات دامی و به ویژه پهن و باد شکم گاوها در گاوداری‌های صنعتی، یکی از منابع بزرگ تولید گاز مونوکسید کربن در کره زمین به شمار می‌رود، قرار است کشاورزان و دامداران و بالاخص دامداران صنعتی به ازای داشتن هر راس گاو، ۱۰۰ یورو مالیات بپردازند.

البته چون دانمارک یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات لبنی و گوشتی و به‌ویژه گوشت خوک در جهان است، دولت این کشور اهمیت حمایت از مزرعه‌داران و دامداران را درک کرده و در توافق انجام شده با اتحادیه‌های کشاورزی و دامداری، کمک های تشویق کننده ای برا دامداران و کشاورزان در نظر گرفته شده است.

براساس این توافق، دولت دانمارک متعهد شده است که در ازای اخذ این مالیات، به کشاورزان در بازسازی و به‌روز کردن صنایع کشاورزی کمک های سخاوتمندانه‌ای بنماید.

گفتنی است دولت سوسیال دموکرات دانمارک برنامه کاهش ۷۰ درصدی آلاینده‌های مونوکسید کربن را تا سال ۲۰۳۰ در دستور کار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای