خبر فوری
شناسه خبر: 46595

موافق قدیری در پاسخ به اخبار سبز کشاورزی:

مدیران وزارتخانه‌های صمت، نفت و نیرو را پاسخگو می‌کنیم

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان از تاثیر وزارتخانه‌های صمت، نفت و نیرو بر صنعت مرغداری خبر داد

مدیران وزارتخانه‌های صمت، نفت و نیرو را پاسخگو می‌کنیم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛  نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران با حضور رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و تنی چند تن از مدیران و روسای انجمن‌های صنفی دام و طیور امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این نشست خبرنگار پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی از رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان سوال کرد: با توجه به تاثیر سایر وزارتخانه‌ها مانند وزارت صمت، نفت، نیرو و... در صنعت دامپروری و مرغداری، آیا تمهیدی اندیشیده شده که مدیران این وزارتخانه‌ها در نمایشگاه حاضر شوند و به تولیدکنندگان حاضر در این نمایشگاه پاسخ دهند؟

 مجید موافق‌قدیری با تائید تاثیر این وزارتخانه‌ها بر صنعت مرغداری اظهار کرد: حتما این وزارتخانه‌ها و افزون‌بر آن سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بر تولید و این صنعت تاثیرگذار هستند.

وی گفت: برخی مرغداران کشورمان اصلا مجوز خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت می‌کنند و به‌همین دلیل حضور آنها برای پاسخگویی به تولیدکنندگان ضروری است.

برگزاری نشست خبری با حضور مدیران مجموعه‌های مرتبط با صنعت دام و طیور

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در بخش دیگری از پاسخ خود به سوال پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی، برگزاری نشست خبری با حضور مدیران مجموعه‌های مرتبط با صنعت دام و طیور را ازجمله تمهیدات اندیشیده شده برای پاسخگو کردن مدیران سایر مجموعه‌ها دانست و در این باره گفت: از مدیران سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت نیرو، وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده است.

موافق قدیری نام روزهای نمایشگاه را به ترتیب تکنولوؤی و فناوری، صادرات و توسعه پایدار، امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه و رونق تولید و اشتغال‌زایی اعلام و اظهار کرد: شعار امسال نمایشگاه «خوراک دام، محور توسعه پایدار» است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران همچنین با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور از حضور فعال روسیه در این نمایشگاه خبر داد.

کمبود فضا برای برپایی نمایشگاه

او بیان کرد: این نمایشگاه بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی غرب آسیا است. هر ساله در نمایشگاه با کمبود فضا مواجه هستیم. متاسفانه فضای مناسب در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه امسال یک تفاوتی با نمایشگاه سال قبل داشت از سازمان توسعه تجارت خواستیم شورای سیاستگذاری برای برپایی نمایشگاه تشکیل شود. این شورا متشکل از تشکل‌های دام و طیور، هلدینگ‌های بزرگ شامل بنیاد مستضعفان و...، صادرکنندگان نمونه و دیگر افراد مرتبط بود.

وی اضافه کرد: میزگردهایی در این نمایشگاه برگزار می‌شود. سمینارها و فراخوان‌هایی در حوزه خوراک دام خواهیم داشت. امسال از غرفه‌دارها خواستیم دستاوردهای خود را قالب تخصصی و عمومی آماده کنند و به اطلاع عموم برسانند.

توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان 

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: برنامه داریم صنعت دام و طیور را از فضای سنتی خود به فضای عمومی بیاوریم. توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان جزو محورهای اصلی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاش برای ارتقای شناخت و باور جامعه از نقش صنعت دام و طیور در توسعه پایدار یکی دیگر از محورهای ما است. باید به توسعه و ترویج فناوری نوین و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت توجه کنیم.

موافق قدیری با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه توسط محمد مخبر گفت: در این برنامه به بخش دام و طیور کم پرداخته شده است، اما نسبت به سال گذشته بد نیست. یکی از میزگردهای نمایشگاه را به این موضوع اختصاص دادیم. این میزگرد با حضور معاون وزیر برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این نمایشگاه چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد که نمایندگان بخش خصوصی در این پنل‌ها شرکت دارند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران بیان کرد: در نمایشگاه امسال تغییر رویه داریم. با بیش از ۲۰ تشکل، موضوعات مختلف برگزاری نمایشگاه را مطرح کردیم. امسال با مشارکت جهاد کشاورزی میز تخصصی خدمت در نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پاویونی در اختیار جهاد کشاورزی است. هر روز یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه در نمایشگاه حضور می‌یابد و به دغدغه‌های تولیدکنندگان و ... پاسخ می‌دهد.

موافق قدیری یادآور شد: رایزنی‌هایی با گمرک، امور مالیاتی و غیره که تولیدکنندگان ما چالش جدی با آنها داشتند انجام شد تا این دستگاه‌ها هم میز خدمت در نمایشگاه داشته باشند.

وی افزود: اعضای هیات مدیره تشکل‌های اصلی و ملی ما در نمایشگاه حضور خواهند داشت. پاویون نوآوری و فناوری در نمایشگاه داریم.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول مساعد داده است که از این شرکت‌ها حمایت کند تا حضورشان فعال باشد.

حضور شرکت‌های قوی صنعت دام و طیور در نمایشگاه کمرنگ است

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: به دلیل تحریم و مشکلات سیاست خارجی حضور شرکت‌های قوی صنعت دام و طیور در نمایشگاه کمرنگ است. امسال میزبان از ۳۹ سفیر در صنعت دام و طیور هستیم و از آنها دعوت شده است. ۱۱ شرکت تجاری از کشورهای مختلف خواهیم داشت. روسیه در نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه ارتقای رقابت‌پذیری در صنایع خوراک دام و آبزیان توضیح داد: در نمایشگاه امسال از کتاب بازار خوراک دام ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. چهار سال است که این کتاب به زبان انگلیسی تهیه می‌شود.

موافق قدیری بیان کرد: در نمایشگاه امسال برنامه استراتژیک صنعت خوراک دام را رونمایی می‌کنیم. با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش خروج ارز از کشور همچنین تنوع بخشی به صنعت دام ایران، فراخوان توسعه فناوری و نوآوری در تولید خوراک دام دادیم.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای