خبر فوری
شناسه خبر: 31867

رسانه‌های تخصصی یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رسانه‌های تخصصی یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است، بر نقش مهم رسانه‌های بخش کشاورزی در تشویق و ترغیب مردم

رسانه‌های تخصصی یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رسانه‌های تخصصی یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است، بر نقش مهم رسانه‌های بخش کشاورزی در تشویق و ترغیب مردم برای حمایت از کشاورزان و تولیدات بخش کشاورزی کشور تاکید کرد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ؛ سیدجواد ساداتی‌نژاد در نشست صمیمی با مدیران مسوول نشریات و رسانه‌های برخط تخصصی بخش کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ با تغییر نگرش و ایجاد یک خط مشی جدید در حوزه رسانه‌‌ای کشاورزی کشور، باید جایگاه شایسته‌ای برای رسانه‌های بخش کشاورزی پایه‌ریزی کنیم، تا در سال‌های آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

باید از ظرفیت رسانه‌ها برای رفع نقاط ضعف استفاده کنیم

وی با بیان این که رسانه یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است، افزود: بخش کشاورزی عامل قدرت در کشور است و برای حمایت از کشاورزان باید جایگاه رسانه‌ها در بخش کشاورزی را برای مردم بازتعریف کرده و از ظرفیت رسانه‌ها برای نمایان کردن نقاط قوت بخش کشاورزی و رفع نقاط ضعف استفاده کنیم.

رسانه یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است رسانه یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است

اقتدار غذایی به اقتدار رسانه‌ای نیاز دارد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اقتدار غذایی به اقتدار رسانه‌ای نیاز دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزی بخش قدرتمندی است که به رسانه‌های قدرتمند نیاز دارد، بنابراین رسانه‌ها با تغییر نگرش و استفاده از ابزارها و روش‌های جدید رسانه‌ای و با جهاد تبیین در حوزه غذا و کشاورزی، می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.

رسانه‌ها و نشریات تخصصی باید تعاون روستایی را یاری کنند

وی با اشاره به شعار امسال با نام "رشد تولید و مهار تورم"، گفت: سازمان تعاون روستایی با انجام وظیفه بازاررسانی به عنوان اصلی‌ترین بخش وزارت جهاد کشاورزی در مهار تورم نقش‌آفرین است و در این راستا رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی باید تعاون روستایی را به عنوان سازمان حامی کشاورزان ایران در انجام این رسالت مهم یاری کنند.

رسانه‌ها نوسان قیمت تولید محصولات کشاورزی را تبیین کنند

به گفته ساداتی‌نژاد، حوزه کشاورزی و جنس تولیدات آن در همه جای دنیا در فصول مختلف سال ثابت نیست و دارای نوسان قیمت است، رسانه‌ها باید در جهت حمایت از کشاورزان، مرغداران، باغداران و … به مردم بخصوص نسل جوان تبیین کنند که تولید محصولات کشاورزی همراه با نوسان قیمت است و حتی گاهی افزایش قیمت‌ محصولات کشاورزی امری طبیعی است.

امروزه رسانه‌ها بزرگ‌ترین حامی کشاورزان هستند

مقام‌عالی وزارت با بیان این که امروزه رسانه‌ها بزرگ‌ترین حامی کشاورزان هستند که می‌توانند تلاش‌های این قشر زحمتکش را به مردم نشان دهند، تصریح کرد: موتور اصلی کشاورزی کشور در استان‌ها است و در این راستا توجه و نمایان کردن پیشرفت‌های بخش کشاورزی استان‌های کشور از سوی رسانه‌ها و نشریات تخصصی مورد تاکید است.

وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت رسانه‌های بخش کشاورزی استفاده خواهد کرد

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه تامین غذای مردم را بر عهده دارد، در انجام وظایف خود با هرگونه تخلف در بخش مقابله کرده و در جهت اصلاح امور بخش کشاورزی تلاش می‌کند و در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی استفاده خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ باید در حوزه رسانه و بخصوص رسانه ملی و صدا و تصویر بخش کشاورزی ایران و اعتلا و ارتقای آن و نمایان کردن زحمات بخش کشاورزی در ذهنیت مردم تلاش کنیم و در این امر مداومت داشته باشیم.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان یک قدرت در بخش کشاورزی با تعامل با مردم می‌توانند آنان را در حوزه تنظیم بازار و حمایت از تولیدات بخش کشاورزی و کشاورزان تشویق و ترغیب کنند.

تقدیر انجمن صنفی رسانه‌های تخصصی کشاورزی از وزیر جهاد کشاورزی

در این نشست همدلی رسانه‌ها با وزیر که تا زمان افطار ادامه داشت دکتر هوشنگ محمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، مهندس نصیری، رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی این وزارتخانه و جمعی از معاونین و مدیران روابط عمومی و مدیران و فعالان رسانه‌های تخصصی بخش کشاورزی حضور داشتند

گفتنی است در این مراسم لوح تقدیری از طرف انجمن صنفی رسانه‌های تخصصی کشاورزی به دکتر ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و دکتر رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌‌رسانی این وزارتخانه تقدیم شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای