خبر فوری
شناسه خبر: 38782

تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون تن می‌رسد

 ۱۰ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

خبرها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم از مرز 10 میلیون تن فراتر رفته و انتظار می‌رود این میزان تا پایان شهریورماه سال‌جاری

 ۱۰ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

خبرها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم از مرز 10 میلیون تن فراتر رفته و انتظار می‌رود این میزان تا پایان شهریورماه سال‌جاری به 10 میلیون و 500 هزار تن برسد.

خودکفایی ایران در تولید و خرید تضمینی گندم در حالی است که هنوز برخی از کشاورزان اعلام کرده‌اند مبلغ کامل خرید تضمینی گندم‌شان را از دولت دریافت نکرده‌اند.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در این راستا رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: طی روزهای گذشته ۱۰ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شد که بدین ترتیب مجموع پرداخت بهای گندم به ۷۲ همت رسیده است.


بیشتر بخوانید: خودکفایی در تامین گندم محقق شد


وی افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و خرید، نیازی به واردات گندم نان نداریم.

رشد ۴۳ درصدی خرید تضمینی گندم

عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۹۵۰ هزارتن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید: جیب خالی گندمکاران


نیازی به واردات گندم نان نداریم

هاشمی با بیان اینکه نیازی به واردات گندم نان نداریم، گفت: با توجه به شرایط مساعد خرید، امسال برای تامین گندم نان به طور کامل خودکفا هستیم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و 5۰۰ هزار تن و تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون تن برسد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای