خبر فوری
شناسه خبر: 39222

تعهد صندوق بیمه به پرداخت غرامت بدون دغدغه مالی  

علیرضا آل امین روز سه شنبه در مراسم معرفی طرح‌ها و خدمات نوین کشاورزی در زمینه سیاست‌ها و برنامه‌های صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد.

تعهد صندوق بیمه به پرداخت غرامت بدون دغدغه مالی  

اخبار سبز کشاورزی؛ علیرضا آل امین روز سه شنبه در مراسم معرفی طرح‌ها و خدمات نوین کشاورزی در زمینه سیاست‌ها و برنامه‌های صندوق بیمه کشاورزی به مناسبت هفته دولت که در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: برای نخستین بار است که دولت سیزدهم به صندوق بیمه اعلام کرده است تا بدون هیچ دغدغه مالی برای پرداخت غرامت‌ تمام محصولات و زمین‌های کشاورزی را بیمه کند و این به معنای آن است که دولت سیردهم پشت کشاورزان ایستاده است.

بیمه کشاورزی: پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه گیاهان دارویی در اراضی دیمزار

ورود بیمه کشاورزی به حوزه بیمه درآمد

وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار در این 43 سال بیمه کشاورزی به حوزه بیمه درآمد ورود پیدا کرد که این مساله کمک به تنظیم بازار خواهد کرد.

امضای تفاهم‌نامه با بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: بیمه کشاورزی به سه حوزه دولتی، خصوصی و اتحادیه‌ها و تشکل‌ها وارد شده است. این هم در راستای صحبت مقام معظم رهبری است که فرمودند: «کارها را واگذار کنید». ما تقریبا در حوزه بیمه کشاورزی این مساله را عملیاتی کردیم و با بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها تفاهم نامه‌های زیادی را امضا کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: همه محصولات کشاورزی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند

دستور وزیر برای پوشش بیمه در زیرمجموعه‌های کشاورزی

آل امین افزود: باید وزیر جهاد کشاورزی تشکر ویژه‌ای داشته باشم، زیرا او در اولین حضور خود در وزارت جهاد کشاورزی در مورد عوامل تولید با ما همکاری کرد و دستور سریع صادر کرد تا تمام شرکت‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرند.

اکنون بهترین فرصت برای تقویت کشاورزی است

وی ادامه داد: اکنون بهترین فرصت برای تقویت کشاورزی است زیرا تمام مسولان و مدیران ارشد در خدمت حوزه کشاورزی هستند. امیدوارم همه ما بتوانیم در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

آل امین اضافه کرد: دولت سیزدهم به صندوق بیمه کشاورزی توجه ویژه‌ای دارد و وزارت کشور هم با ما همکاری 100 درصدی داشته است. در دو سال گذشته دولت سیزدهم به اندازه هشت سال دولت قبلی، غرامت پرداخت کرده است با اینکه از نظر مالی دولت در مضیقه بود، ولی هیچ وقت صندوق بیمه را تنها نگذاشت.

بیمه کشاورزی ایران در منطقه اول است

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اضافه کرد: قوی‌ترین بیمه کشاورزی را اول کشور آمریکا و بعد از آن کشور چین و سایر کشورهای پیشرفته دارند اما به لطف الهی ما هم در بیمه کشاورزی در منطقه اول هستیم.

وی ادامه داد: بیمه کشاورزی چنان اهمیتی دارد که رئیس جمهور کشور هند با شعار افزایش سهم دولت در بیمه کشاورزی رای آورد و کشورهای حوزه خلیج فارس به تازگی به سمت تاسیس بیمه کشاورزی رفته‌اند و ما هم اعلام آمادگی کردیم که در حوزه بیمه کشاورزی و فناوری به آنها کمک کنیم.

پرداخت بیمه در صورت آسیب وحوش

آل امین درباره اقدامات جدید این صندوق تصریح کرد: حمایت از وحوش برای نخستین بار اتفاق افتاده و صندوق با مشارکت سازمان ملی حفاظت از محیط زیست از وحوش حمایت می‌کند. به این ترتیب به کشاورزان تاکید شده در صورت حمله وحوش به مزارع، آسیبی به حیوان نزنند و بیمه خسارت آنها را پرداخت می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای