آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45168

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی:

۳۹۰هزار تن خرما در سال گذشته صادر شد

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی از نقش و ارزش غذایی خرمای کشور در فرهنگ تغذیه ایرانیان گفت و این شاخص را نشانه اهمیت این میوه مغذی گرمسیری به ویژه در سر سفره ماه مبارک رمضان دانست.

۳۹۰هزار تن خرما در سال گذشته صادر شد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، زهرا جلیلی مقدم ضمن برشمردن برنامه‌های کیفی‌سازی نخیلات در دو سال اخیر گفت: ساماندهی تولید نهال به عنوان اصلی‌ترین نهاده زیر‌بخش باغبانی، احداث خزانه پا‌جوش، باغ مادری و باغات الگویی مدرن و مکانیزه در استان‌های خرماخیز از برنامه‌های زیربنایی این وزارت است.

وی شناسنامه دار کردن، ایجاد مجتمع کشت بافت خرما، اصلاح باغات، حذف باغات قدیمی و فرسوده جایگزینی ارقام تجاری را از اقدامات مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش خرما عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، بررسی سازگاری ژنوتیپ‌های امید‌بخش خرما با همکاری بخش تحقیقات در استان‌های خرماخیز، احداث پایانه‌های صادرات خرما با همکاری معاونت بازرگانی و رونمایی از بالابرخرما در افزایش ضریب مکانیزاسیون نخلستان‌ها در حال اقدام است.

افزایش صادرات میوه‌های گرمسیری در سال ۱۴۰۲

زهرا جلیلی مقدم از افزایش صادرات میوه‌های گرمسیری در سال ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: میزان صادرات خرما در سال گذشته ۳۹۰هزار تن به ارزش ۳۴۵میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نطر وزنی ۷ درصد و از نظر ارزش ۱۰درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی در مقایسه تولید خرما در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ گفت: تولید خرما در سال ۱۴۰۲ با ۴ درصد تغییر از یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۷۹۰ تن به یک میلیونن و ۶۵۸ هزار و ۵۶۰ تن رسید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای