آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45787

گل‌های محمدی در فارس پژمردند

باغداران: جشنواره نمی‌خواهیم

استان فارس در اردیبهشت ماه زیباتر از همیشه است، در باغات گل محمدی نیز جلوه بهشتی خلق شده، اما در این وضعیت، حال باغداران چنگی به دل نمی‌زند و آنها سرخورده از وعده‌های سازمان جهاد کشاورزی به فکر حساب و کتاب درصد زیان خود هستند.

باغداران: جشنواره نمی‌خواهیم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در حالی باغداران میمندی گل محمدی را یک به یک از بوته جدا کردند که می‌دانستند در بازار محصول آنها قیمتی ندارد و این گل‌های ارزشمند در سایه بی‌برنامگی جهاد کشاورزی و مشکلات کارخانجات گل محمدی با بی‌میلی بازار همراه شده است.

هزینه جشنواره روی دست باغداران میمند ماند

باغداران میمندی عنوان می‌کنند علیرغم وعده‌های مسؤلان برای کمک به بهبود وضعیت بازار از سوی سازمان جهاد کشاورزی، برداشت گل محمدی در باغات به اتمام رسیده و آنها متضرر شده‌اند، در روزهای اخیر هم باغداران داراب این دغدغه را دارند که دچار سرنوشت باغداران سایر مناطق استان فارس شوند.

با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در اوج برداشت گل محمدی در میمند جشنواره‌ای برگزار شد که کشاورزان و صاحبان صنایع فرآوری گل محمدی گلایه‌های خود را به برومندی منتقل کردند و مصوب شد مشکلات آنها پیگیری شود، اما پس از اتمام جشنواره راهکارها و مصوبات از یاد رفت.

اصغر مهری، یکی از میزبانان این جشنواره در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما از اول هم علاقه‌ای به برگزاری جشنواره نداشتیم؛ چراکه وقتی بازاری نیست چرا باید جشن گرفته شود، آیا منطقی است که برای ضرر و زیان خود جشنواره بگیریم و از مسئولانی که وعده‌های بدون عمل می‌دهند پذیرایی کنیم.

وی گفت: مسئولان در جریان مشکلات ما قرار دارند؛ اما با وعده‌ها نارضایتی را بیشتر می‌کند. الان خواسته ما راهی برای جبران زیان است نه اینکه با وعده برداشت این منطقه با ضرر به اتمام رسید حالا مسئولان وعده‌ها را برای منطقه دیگری ببرند.

روند قیمت گل محمدی نزولی است

به گزارش خبرنگار ما، روند قیمت گل محمدی در بازار نشان می‌دهد ابتدای فصل برداشت قیمت گل محمدی با ۷۵ هزار تومان آغاز شده؛ اما هم اکنون تا کیلویی ۳۵ هزار تومان نیز افت کرده است.

یک باغداران دارابی به خبرنگار ما می‌گوید: برداشت اول در میمند شروع شد که مسئولان می‌توانستند با راهکارهایی از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کنند اما الان با آغاز برداشت در داراب کاهش قیمت شیب تندتری گرفته و اوضاع بدتر شده است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با کشاورزان برای برگزاری جشنواره گل محمدی در حال رایزنی است، گفت: ما جشنواره نمی خواهیم حتی اکر وزیر هم بخواهد بیاید برای ما فایده ای ندارد؛ اول باید اوضاع بازار بهتر شود تا کام ما هم شیرین باشد.

باور اینکه بازار گل محمدی نیز روزی با مشکل مواجه شود دشوار بود؛ چراکه گل محمدی به عنوان یک محضول کشاورزی ترویجی مورد تاکید جهاد کشاورزی برای توسعه کشت بود و همچنان نیز این هدف دنبال می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای