آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46417

چگونه برای گیاهان خود کود خانگی بسازیم‌؟

در این گزارش نگاهی می اندازیم به بهترین کود های به دست آمده از محصولات کشاورزی و باقی مانده محصولات مصرف شده که در حانه هرکس یافت می‌شود، و چگونگی استفاده آن ها به عنوان کود برای بالا بردن کیفیت محصول خود.

چگونه برای گیاهان خود کود خانگی بسازیم‌؟

اخبار سبز کشاورزی؛ گیاه گوجه فرنگی یک برنده مطمئن برای پرورش دهندگان مشتاق میوه و سبزیجات هستند و به عنوان یک محصول فصل گرم، برای رشد در ماه‌های بهار و تابستان نیز مناسب هستند، بنابراین مطمئناً در ذهن شما خواهند بود.

نه تنها کاشت گوجه فرنگی یکی از آسان‌ترین کارهای باغی است؛ بلکه به دلیل نیاز نگهداری کمتر نسبت به سایر گیاهان گیاهان کوچک‌تری نیز هستند، به این معنی که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در هر فضای بیرونی کشت کرد، خواه بالکن کوچکی داشته باشید یا یک باغ سبز بزرگ.

کود-خانگی

در کنار خاک حاصلخیز به کود موثری برای کمک به رشد میوه‌های گوجه فرنگی خود نیاز دارید. برای کمک به شما در رسیدن به این هدف تهیه کود خانگی گوجه فرنگی می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تهیه کود گوجه‌فرنگی خودتان از آن‌ها استفاده کنید، اما بسیاری از ساده‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها شامل استفاده از باقی‌مانده‌های آشپزخانه یا پرورش گیاهان دیگر برای کمک به شما است.

کودی ساخته شده از پوسته تخم‌مرغ ممکن است

کودی ساخته شده از پوسته تخم‌مرغ ممکن است شاید عجیب به نظر برسد، اما به لطف سطوح بالای کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم موجود در آن می‌تواند فوق العاده موثر باشد.

پوست تخم مرغ در باغ می‌تواند معجزه‌گر باشد. با این حال، به سادگی پوست تخم مرغ را در خاک خود نریزید.

نادژدا یانوا، کارشناس باغبانی و گیاهی در Fantastic Gardeners توصیه می‌کند: «پوسته‌های تخم‌مرغ را بشویید و خشک کنید، سپس آن‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید یا به صورت پودر درآورید. سپس پوسته یا پودر خرد شده را در اطراف پایه بوته های گوجه فرنگی خود بپاشید.

کود گیاهی کامفری

اگر به یک گزینه فوق طبیعی علاقه دارید، می‌توانید یک گیاه کامفری پرورش دهید. کارشناس باغبانی در IBRAN، تد بروملی هال، که با تومبولا کار می‌کند، توضیح می دهد: «برگ‌های آنها را می‌توان برای تولید کود مایع استفاده کرد.

هنگامی که گیاه کامفری خود را رشد دادید یا خریداری کردید و آن را کاشتید، باید مقدار مناسبی از برگ های آن را بچینید. تد پیشنهاد می کند که حدود 1 کیلوگرم به ازای هر 1.5 لیتر آب. او می‌گوید: هنگام انجام این کار حتماً از دستکش استفاده کنید، زیرا برگ‌های مودار می‌توانند باعث تحریک شوند.

سپس این برگ‌ها را در یک سطل قرار دهید که می‌توان آن را با درب بسته کرد و روی سطل را با آب پر کنید تا برگ‌ها کاملاً در آب غوطه‌ور شوند. به وزن کردن برگ ها با چیزی شبیه آجر کمک می کند تا زمانی که برگ ها در آب شروع به شکستن می کنند، برای استخراج بهتر مواد مغذی. چند هفته طول می کشد و به او هشدار داده می شود، قطعا بوی نامطبوعی ایجاد می کند. الیور جانسون، متخصص باغبانی در HomeAdviceGuide، توصیه می کند: "ممکن است عاقلانه باشد که سطل خود را در حین ساختن آن از محوطه پاسیو خود دور نگه دارید."

پس از تجزیه، مایع باقی مانده را صاف کرده و آن را رقیق کنید. تد می گوید: برای هر قسمت از مایع کامفری، باید 10 قسمت آب اضافه کنید. سپس، به سادگی بوته های گوجه فرنگی خود را با این مایع آبیاری کنید.

کود پوست موز

با خرد کردن پوست موز به قطعات کوچک، از کود پوست موز برای گیاهان گوجه‌فرنگی خود استفاده کنید. این روش نمی تواند ساده تر باشد و دو گزینه برای تکمیل آن وجود دارد. این پوست‌ها را در خاک اطراف بوته‌های گوجه‌فرنگی خود دفن کنید – یا اگر کود مایع می‌خواهید، پوست موز را چند روز در یک شیشه آب خیس کنید». سپس از آب پوست موز برای آبیاری گیاهان گوجه فرنگی خود استفاده کنید. این روش پتاسیم و سایر مواد مغذی کمیاب را برای گوجه فرنگی شما تامین می کند.

چای گزنه

احتمالاً این چیزی نیست که خودتان بخواهید آن را مصرف کنید، اما چای گزنه همچنین می‌تواند یک کود عالی برای گیاهان گوجه‌فرنگی باشد و این گیاه غنی از نیتروژن است و تولید کلروفیل گیاه را افزایش می‌دهد.

برای درست کردن این چای، کافی است یک دسته بزرگ گزنه را قبل از گلدهی انتخاب کنید و آن‌ها را به مدت یک یا دو هفته در یک سطل آب خیس کنید. هنگامی که آب سبز شد، برای استفاده در گیاهان گوجه فرنگی آماده است.

کود تفاله قهوه

تفاله های قهوه حاوی سطح خوبی از نیتروژن است که باعث رشد گیاهان گوجه فرنگی می شود. بنابراین ایجاد یک کود آسیاب شده قهوه می تواند راهی عالی برای تقویت گوجه فرنگی های شما و همچنین دفع مسئولانه تفاله های قهوه صبحگاهی شما باشد.

تفاله‌های قهوه مصرف‌شده را در اطراف پایه‌ی بوته‌های گوجه‌فرنگی‌تان پخش کنید و سپس آن‌ها را به آرامی در خاک مخلوط کنید. «یکی از فواید این است که نیتروژن به خاک اضافه می‌کند، ساختار خاک و حاصلخیزی را بهبود می‌بخشد. با این حال، مطمئن شوید که از تفاله‌های قهوه زیاد استفاده نکنید، زیرا می‌تواند به مقدار زیاد به خاک و گیاهان آسیب برساند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای