خبر فوری
شناسه خبر: 46766

استفاده از تکنولوژی‌ پهپاد برای شناسایی مناطق آلوده به آفت+ ویدئو

استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند پهپاد می‌تواند برای شناسایی سریع مناطق آلوده به آفت، کمک کند

استفاده از تکنولوژی‌ پهپاد برای شناسایی مناطق آلوده به آفت+ ویدئو

اخبار سبز کشاورزی؛ سیب‌زمینی در استان‌هایی از کشور، محصول اصلی است. در تابستان بوته‌های این محصول در حال رشد و در معرض انواع آفات و بیماری‌ها هستند.

یکی از مهم‌ترین آفات محصول سیب‌زمینی سوسک کلرادو است. لارو این سوسک و حشره کامل شده، با تغذیه از برگ‌های گیاه می‌توانند آسیبی جدی به بوته‌ها وارد کرده و در محصول اثراتی منفی ایجاد کنند.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند پهپاد می‌تواند برای شناسایی سریع منطقه‌های آلوده به این آفت، به کشاورزان کمک کند تا هرچه سریع‌تر به مقابله با آن اقدام نمایند.

شناسایی آفت اگرچه می‌تواند گام بزرگی در مواجهه با این آفت باشد؛ اما رعایت چند اصل مهم برای نتیجه‌گیری مناسب در حفظ هزینه‌های انجام شده در مزرعه، کمک می‌کند.

موارد مهم پیشگیری از تداوم آفات عبارتند از:

- کشت مداوم سیب‌زمینی برای چند سال پی در پی، موجب استقرار آفات و بیماری‌ها در مزارع می‌شود؛ چنانچه غلبه آفات در مزرعه مشاهده شد ‌باید از ادامه کشت خودداری کرد.

-تناوب زراعی ساده‌ترین راه ایجاد وقفه در تکثیر آفت یا بیماری است. بنابراین با درک ضرورت اجرای عملیات کشاورزی، می‌توان تناوب‌های چند ساله را اجرا کرد.

- مبارزه با علف‌های هرز و گیاهانی که نقش میزبان اولیه برای این آفات را دارند؛ بسیار اهمیت دارد و از تکثیر آن جلوگیری می‌کند.

- برهم‌زدن پناهگاه‌ها و محل‌های زمستان‌گذرانی آفت، برای کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند.

- با مشاهده اولین حشره‌های آفت، سمپاشی پیشگیرانه مؤثر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای