خبر فوری
شناسه خبر: 46853

ثروت بکاریم!

کشت بادام هندی برای کسب ثروت افسانه‌ای+ ویدئو

بادام هندی از گیاهانی است که در مناطق جنوبی ایران قابلیت کشت و توسعه دارد داشتن آب و هوای مرطوب و گرم در حاشیه خلیج‌فارس اولین شرط رشد این درخت است

کشت بادام هندی برای کسب ثروت افسانه‌ای+ ویدئو

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ تغییرات اقلیمی و مهاجرت انسان‌ها در گرداگرد زمین، ظرفیت‌های پنهانی برای پرورش برخی از گیاهان در خارج از اقلیم بومی فراهم کرده است.

انگیزه و علاقه انسان به پرورش گیاهان جدید، زمینه‌ساز آشنایی و تولید اقتصادی تعدادی از محصولات گیاهی شده است؛ به‌عنوان مثال گیاه کیوی از باغ‌های کشور استرالیا، در حال حاضر در شمال ایران کشت و محصول قابل‌قبولی نیز تولید می‌شود.

پسته ایران به کالیفرنیا می‌رود و همچنین ده‌ها محصول دیگر به سراسر جهان مهاجرت می‌کنند. مشابه بودن اقلیم برای گیاهان مهاجر، شرط اول رشد و باروری است.

از آن جایی‌که ایران دارای یازده اقلیم از سیزده اقلیم جهانی است؛ ظرفیت آن را دارد که در صورت وجود افراد علاقه‌مند و مسئولان آگاه و پیشرو، گیاهانی از سایر نقاط جهان را با امکان سازگاری در اقلیم‌های مختلف کشور، پرورش داده و ضمن ایجاد اشتغال به امنیت غذایی و اقتصادی کشور کمک کنند.

بادام هندی قابلیت تولید محصولات متنوع بسیاری را دارد

بادام هندی یکی از گیاهانی است که در مناطق جنوبی ایران قابلیت کشت و توسعه دارد. داشتن آب و هوای مرطوب و گرم در حاشیه خلیج‌فارس که اولین شرط رشد این درخت است؛ در این منطقه‌ وسیع وجود دارد.

بادام هندی قابلیت تولید محصولات متنوع بسیاری را دارد. جالب است که از بادام هندی، پنیر هم تولید می‌شود.

تولید و فرآوری ثروت

توجه وزارت را جلب می‌کنیم به ایجاد اشتغال برای ساکنان اکثراً فقیر در آن اقلیم که می‌تواند موجب رشد و توسعه جامعه اقتصادی شود؛ زیرا از یک طرف وجود نیروی کار فراوان و از طرف دیگر وجود کشورهای همسایه که آنان نیز در تولید بادام هندی سابقه بسیار دارند و به کارخانه‌های فرآوری برای این محصول، نیاز فراوان دارند. این سرمایه‌گذاری فرصتی برای ایجاد ارزش‌افزوده و صادرات این کالای با ارزش در سراسر جهان است. بادام هندی می‌تواند یک ثروت افسانه‌ای را برای کشور ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای