خبر فوری
شناسه خبر: 47498

تولید بادمجان موزی برای اولین‌بار در جهان+ ویدئو

در استان البرز، کشاورز جوان نظرآبادی برای اولین‌بار در جهان موفق به تولید بادمجان موزی شد.

تولید بادمجان موزی برای اولین‌بار در جهان+ ویدئو

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ سعید زعیم‌دار، کشاورز نظرآبادی درباره کشت محصولات جدید در زمین کشاورزی خود گفت: موفق شده برای اولین‌بار در جهان بادمجان موزی تولید کند، همچنین اولین‌بار در ایران توت موزی و زردآلوی مجنون کشت کرده است.

 این باغدار نمونه ۳۸ سال در زراعت و تولید نهال فعالیت می‌کند که در کنار آن صیفی‌جات از جمله بادمجان و فلفل نیز کشت می‌کند.

 وی افزود: هم اکنون توانسته بامجان شانتال تولید کند که وزن هر کدام این محصول به ۳ کیلو می‌رسد که قابلیت رشد تا ۵ کیلوگرم را نیز دارد.

زعیم‌دار درباره بادمجان شانتال گفت: این محصول نسبتاً زودرس با عملکرد بسیار بالا و مناسب کشت در فضای باز و کشت بهاره و پاییزه است که این رقم جزو ارقام بادمجان دلمه‌ای به‌شمار می‌آید که با میوه‌های سیاه و براق، کم بذر و دارای طعم شیرین، طرفداران زیادی دارد. این رقم به دلیل سفتی و بی‌دانه بدون قابلیت صادرات را نیز دارد.

این کشاورزی نمونه همچنین درباره حرفه اصلی خود که تولید نهال است، افزود: تاکنون توانسته ۱۲۰رقم انواع میوه را پرورش داده و به بیشتر استان‌های کشور ارسال کند.

 این نهالکار نمونه ابراز امیدواری کرد که با استقبال باغداران و کشاورزان از این گونه ها، دیگر نیازی به واردات میوه‌های خاص به کشور نیست.

کشاورز نمونه با افتخار به کسب روزی حلال در زمین کشاورزی خود با اشاره به اینکه از چند کشور خارجی از جمله شیلی، هلند، استرالیا و آمریکا برای فعالیت کشاورزی در آن کشور‌ها دعوت به همکاری شده است گفت: هرگز حاضر به کارکردن در آن کشور‌های دیگر نبوده و کشاورزی در ایران برایم افتخاری ارزشمند است.

 گفتنی است، زعیم‌دار، نهالکار و کارآفرین نمونه کشور پس از سال‌ها پژوهش و تجربه میدانی، با تولید چندین محصول جدید باغی طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ به‌عنوان نهالکار نمونه کشوری انتخاب شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

  • ناشناس پاسخ به نظر

    اقدس خدا شمارا برکت بدهد و شاد باشید که این کار را انجام دهید وموفق باشید.آمین

چندرسانه‌ای