خبر فوری
شناسه خبر: 46919

سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد

آیا لایحه حجاب تغییر کرده است؟

سخنگوی شورای نگهبان درباره وضعیت فعلی لایحه قانون حجاب و عفاف توضیحاتی ارائه کرد.

آیا لایحه حجاب تغییر کرده است؟

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت حجاب و لایحه عفاف گفت: ابهام در دو موضوع است و در اختیار مجلس است.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با محکومیت اقدام وحشیانه دشمنان در ترور اسماعیل هنیه اظهار داشت: گزارش 9 طرح و لایحه، 12 اساسنامه دولت و 28 لایحه را اعلام می کنم. مشورت دیوان عدالت اداری».

وی گفت: طرح مالکیت صنعتی بین مجلس و شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاحیه های آن به تصویب رسید و طرح اصلاح ماده 1 ماده 38 آیین نامه داخلی مجلس این است که برخی از کمیسیون های مجلس حداقل را نخواهند داشت. تعداد نمایندگان مجلس این طرح را تصویب کرد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: مورد دیگر قاچاق مهمات و سلاح غیرمجاز بود که دو ابهام داشت و ابهام دیگر تعیین مواد شیمیایی در ماده 6 بود که مجلس باید آن را اصلاح کند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: این لایحه با هدف حمایت از خانواده با فرهنگ عفاف و حجاب است و نظر شورا مربوط به خرداد است و هنوز اصلاحیه ای در لایحه «مجلس دوازدهم» انجام نشده است. طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور به همراه متن ایرادات تقدیم شما می شود. مصوبه جدید دریافت شد و نتیجه نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد. طرح اصلاح تبصره های «6» و «13» بودجه کشور ابهاماتی داشت که به مجلس ابلاغ شد و اصلاح شد.

طحان نظیف با بیان اینکه «هنوز مصوبه جدیدی درباره لایحه عفاف و حجاب دریافت نکرده ایم و همچنان دو ابهام در شورای نگهبان وجود دارد»، ادامه داد: به طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور ایراداتی داشتیم. مجلس اخیراً مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسانده است که در شورای نگهبان در حال بررسی است.»

وی در پاسخ به این سوال که «اگر لایحه عفاف و حجاب اصلاح نشود، آیا بی جا است؟»، گفت: ابهام در دو موضوع است و در اختیار مجلس است و نمایندگان باید جمع بندی کنند. آی تی."

طحان نظیف در پاسخ به این سوال که «در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، درخواست دستیار حقوق و آزادی‌های اجتماعی رئیس‌جمهور در خصوص انتصاب زنان به عضویت شش عضو شورای نگهبان مطرح شده است. سوال این است که قانون در مورد عضویت زنان در کانون چه می گوید و آیا زنان می توانند عضویت قانونی شورای نگهبان را داشته باشند؟ در دست رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس است».

دیدگاه تان را بنویسید

  • سکنات پاسخ به نظر

    آقا جان ! یه پیشنهاد مهم دارم. میشه برای موارد زیر هم لایحه بدید؟ خیلی لازمه.
    لایحه روش نفس کشیدن.
    لایحه روش فکر کردن.
    لایحه روش نگاه کردن.
    لایحه روش انتخاب کردن.
    لایحه روش تایید کردن.
    فقط حیف که لایحه برای مردن نمیشه داد. اون انواع و اقسام داره.

چندرسانه‌ای