آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45532

انجمن واردکنندگان سم و معرفی افراد خاطی

گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد تخلف‌های محرز غارت ارز دولتی ترجیحی، نیمایی، نیکویی و... برای واردات سموم ممنوعه، فاسد، بی‌کیفیت چینی و هندی و از طرفی تنگ کردن عرصه بر تولیدکنندگان سموم داخلی و تصاحب بخش عمده‌ای ارز متعلق به واردات تکنیکال، موجی از نارضایتی را در بین کشاورزان ایجاد کرده است. به‌ویژه اینکه برخی کشاورزان مدعی هستند در اثر سمپاشی با این سموم به عارضه‌هایی دچار شده و باید تحت نظر پزشک متخصص میزان خسارت جسمی و عارضه‌ها مشخص گردد.

انجمن واردکنندگان سم و معرفی افراد خاطی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ از طرفی بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی که به بیماری سرطان، تومور و... دچار شده‌اند باید پیگیر این امر باشند که چناچه از ناحیه سموم وارداتی به چنین عوارضی دچار شده‌اند تقاضای رسیدگی و اعاده سلامتی و دریافت غرامت بنمایند (مانند شرکت بایر که با ارائه سموم راندآپ 22 میلیارد دلار به کشاورزان بیمار شده استفاده کننده از سم و همچنین مردم استفاده کننده از محصولات کشاورزی آلوده که غرامت داد).

شایسته است شرکت‌های وارداتی که ارز دولتی، ترجیحی، نیمایی و... را بلعیده و سموم آماده مصرف مشابه تولید داخلی وارد کردند و جریان انحرافی را باعث شده‌اند موظف شوند حداکثر طی یک ماه تمامی ارزهای دریافتی را به بانک مرکزی برگردانند.

متاسفانه گزارش‌های شفاف و کارشناسی‌های مجله «دام و کشت و صنعت» و پایگاه خبری «مزرعه سبز» همواره مورد هجمه قرار می‌گرفت و درخواست‌های ما برای مصاحبه با مهندس سیدمهدی حسینی یزدی، رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود و برخی اعضای هیات مدیره پذیرفته نمی‌شد.

در حالی که دقیقا یک دهه است کار اطلاع رسانی در نشریه یاد شده، استمرار یافته و با شکایت رئیس وقت سازمان حفظ نباتات رو به رو شده بودیم که در خواست تکذیبیه داشتند که به دلیل مستند بودن گزارش‌ها، تکذیبیه را چاپ نکردیم.

اینک که نمایندگان مجلس با ارجاع به گزارش تحقیق و تفحص به قوه قضائیه موافقت کرده‌اند به نظر می‌رسد باید:

آمران، خاطیان، مباشران، رشوه‌دهندگان و باند مخوف و مافیایی واردات سموم سرطان‌زا و مشکل‌زا که راه را برای واردات مواد تکنیکال و مشابه تولید سموم داخلی باز کردند (قابل رصد شدن و پایش در داخل) همگی به مراجع قضائی معرفی شوند. تمامی ارزهای دریافتی بابت سموم ممنوعه، فاسد، مشابه تولید داخلی طی یک مهلت یک ماهه به بانک مرکزی عودت داده شود.

در ضمن شایسته است، انجمن واردکنندگان سم و کود موظف شود سریعا شرکت‌های و مدیران و افرادی از انجمن را که در این بی‌مبالاتی و خطای محرز دست داشته‌ یا به فاسد کردن برخی مدیران دولتی همت گماشته‌اند با میزان ارز دریافتی مشخص نماید تا در پیشگاه رهبری و کشاورزان و همه ملت ایران عذرخواهی نماید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • علیرضا برادری پاسخ به نظر

    نوشته آید خاطیان و آمران......‌‌‌مافیای واردات سموم سرطان زا......که راه را ...‌..داخلی باز کردند؟؟یعنی چی؟؟یعنی سموم تولید داخل سرطانزا و خطرناک بوده و هستند؟؟

چندرسانه‌ای