خبر فوری
شناسه خبر: 46259

چگونه آفتکش‌ها از مواد غذایی ما محافظت می‌کنند؟

کلمه آفت‌کش‌ها انواع مختلف محصولات کنترل آفات در دسترس را توصیف می‌کند.

چگونه آفتکش‌ها از مواد غذایی ما محافظت می‌کنند؟

اخبار سبز کشاورزی؛ اگرچه آفتکش‌ها اغلب با کشاورزی مرتبط هستند، اما از بسیاری جهات دیگر نیز بخشی از زندگی ما هستند. در خانه، این محصولات شامل محصولات حیاط خلوت و باغ برای کنترل علف‌های هرز یا حشرات، مواد شیمیایی که در استخر یا جکوزی خود برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها قرار می‌دهید، یا قلاده کک و کنه‌ای که روی حیوان خانگی خود می‌گذارید، می‌شود.

علاوه بر این، آفت‌کش‌ها در محیط‌های شهری مانند پارک‌های عمومی، زمین‌های گلف و زمین‌های ورزشی و حتی برای محافظت از مصالح ساختمانی در خانه‌های ما در برابر حشراتی مانند موریانه‌ها یا مورچه‌های نجار استفاده می‌شوند.

آفتکش ها برای کشاورزی نیز حیاتی هستند

کشاورزان از آنها برای محافظت از محصولات در برابر علف های هرز، حشرات و بیماری‌ها و همچنین برای سلامت و رفاه حیوانات خود استفاده می کنند.

انواع مختلف آفتکش‌ها چیست؟

علف‌کش‌ها:

گیاهان ناخواسته (علف‌های هرز) را کنترل می‌کنند که با محصولات و زیستگاه‌های طبیعی برای مواد مغذی، فضا، آب و نور خورشید رقابت می‌کنند.

حشره‌کش‌ها:

حشراتی را که محصولات را می‌خورند یا بیماری‌ها را منتقل می‌کنند، مانند ملخ‌هایی که به گندم حمله می‌کنند، و مگس‌ها، شپش‌ها یا پشه‌ها را که می‌توانند باعث ناراحتی شدید حیوانات شوند، کنترل می‌کنند.

قارچ کش‌ها:

از گیاهان در برابر قارچ هایی محافظت می کنند که می توانند از گیاهی به گیاه دیگر منتقل شوند و محصولات را از بین ببرند. به عنوان مثال قارچی است که در دهه 1800 باعث قحطی بزرگ سیب زمینی در ایرلند شد.

جونده کش‌ها:

جوندگانی مانند موش و موش را که می توانند ناقل بیماری باشند، می کشند.

آیا همه کشاورزان از سموم دفع آفات استفاده می کنند؟

کم و بیش بله. همه کشاورزان برای رشد پایدار محصولات، جلوگیری از آسیب به محصولات و اطمینان از دریافت بهترین کیفیت و بالاترین عملکرد کمیت ممکن به آفت کش ها نیاز دارند. اگرچه پیشگیری اولین خط دفاعی است، هم کشاورزان ارگانیک و هم کشاورزان سنتی از آفت کش ها استفاده می کنند.

آفت کش های ارگانیک شامل مواد معدنی استخراج شده از زمین یا موادی هستند که از منابع طبیعی به دست می آیند. به عنوان مثال، پیرترین، یک حشره کش طبیعی است که می تواند از گل های داوودی استخراج شود.

بسیاری از آفت کش های ارگانیک شامل موادی مانند صابون، آهک-گوگرد، سرکه تخمیر شده و پراکسید هیدروژن هستند. اگرچه آنها ارگانیک هستند، برخی از کشاورزان معمولی نیز از آنها استفاده می کنند.

آفتکش‌های مصنوعی، که توسط اکثر کشاورزان معمولی استفاده می شود، عموماً از عناصر اساسی از طریق واکنش های شیمیایی ایجاد می شوند. در حالی که برخی از آفت کش های مصنوعی نیز در طبیعت یافت می شوند، اکثر آنها چنین نیستند.

نمونه ای از آفتکش های موجود در طبیعت که می تواند به صورت مصنوعی تولید شود، گلوفوسینات (علف کشی که در اصل از میکروب ها گرفته می شود) است.

هر نوع آفتکش برای هدف قرار دادن یک آفت خاص یا گروه/نوع آفت تولید می شود. به عنوان مثال، علف‌کش‌های پهن برگ فقط علف‌های هرز دارای برگ‌های پهن (مانند خارخاک، خار کانادایی و قاصدک) را می‌کشند و نه علف‌های هرز علفی (مانند علف‌های بروم، دم روباهی و سایر علف‌ها).

صرف نظر از اینکه آنها از مواد شیمیایی طبیعی یا مصنوعی ساخته شده اند، هر دو نوع هدف یکسانی دارند که بهبود تولید مواد غذایی است.

آفت کش ها در حال تکامل هستند؛ و همینطور نحوه استفاده کشاورزان از آنها

در طول سال‌ها، کشاورزان روش کشاورزی خود را بهبود بخشیده‌اند، که می‌تواند به کاهش استفاده از آفت‌کش‌ها نیز کمک کند. چند نمونه از شیوه های کشاورزی بهبود یافته به شرح زیر است:

- سیستم های موقعیت یاب جهانی (GPS) روی تراکتورها و تجهیزات، بذرها، کودها و آفت کش ها را با دقت قرار می دهند و همپوشانی هایی را که کاربرد را در بخش هایی از مزرعه دو برابر می کند، حذف می کند. این فناوری منجر به مصرف کمتر بذر، کود و آفت کش برای هر محصول می شود.

-دانشمندان و محققان به طور مستمر در حال توسعه انواع محصولات جدید هستند که پربارتر، مغذی تر و به طور طبیعی در برابر بیماری ها و حشرات مقاوم تر هستند.

-برخی از محصولات دستکاری شده ژنتیکی حاوی یک یا چند ژن هستند که از یک باکتری طبیعی خاک (Bacillus thuringiensis یا BT) منتقل شده اند که پروتئین هایی را برای کشتن حشرات خاص هنگام تغذیه از محصول تولید می کند. این امر نیاز به استفاده از حشره کش ها را کاهش می دهد یا از بین می برد.

-کشاورزان در حال کاشت بذرهای تیمار شده با حشره کش (درمان بذر) هستند که با محافظت از آنها در برابر حشرات در بحرانی ترین مراحل رشد، شروع بهتری به هر گیاه می دهد. این گیاهان همچنین به حشره کش کمتر و سمپاشی کمتری در طول سال نیاز دارند. این بدان معنی است که از آفت کش استفاده نمی شود و حشرات مفیدی مانند زنبورها کمتر در معرض این محصول قرار می گیرند.

بدون آفتکش ها، چه ارگانیک یا سنتز شده؛ نمی توانیم کیفیت یا کمیت مواد غذایی مورد نیاز برای حمایت از جمعیت رو به رشد جهان را تولید کنیم. همچنین با قیمت مقرون به صرفه در دسترس نخواهد بود.

از طریق تحقیقات و آزمایش‌های مداوم و بهبود شیوه‌های کشاورزی، کانادایی‌ها می‌توانند مطمئن باشند که آفت‌کش‌ها وظیفه‌ای را که می‌خواهند انجام دهند را انجام می‌دهند: محافظت از غذای ما.

دیدگاه تان را بنویسید

  • بامزه پاسخ به نظر

    چگونه آفتکش‌ها از مواد غذایی ما محافظت می‌کنند؟
    خوب معلومه. سم وارد گیاه و خوردنی میشه. ما اونو می خوریم. می میریم. غذا ها جان سالم به در می برند و خوشحال که خورده نشدن!!
    درست گفتم؟

چندرسانه‌ای