خبر فوری
شناسه خبر: 46703

احتمال تعطیلی یک‌هزار و 200 شرکت زیرمجموعه انجمن واردکنندگان سم و کود

وقفه 4 ماه برای تخصیص ارز نهاده‌های کشاورزی

رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با اشاره به عدم تخصیص ارز در 4 ماه اخیر، نسبت به تعطیل شدن شرکت های زیرمجموعه این انجمن در پایان تیرماه هشدار داد.

وقفه 4 ماه برای تخصیص ارز نهاده‌های کشاورزی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ سید مهدی حسینی در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، با اشاره به مشکلات واردکنندگان سم و کود در وزارت جهاد کشاورزی در بیش از یک سال اخیر گفت: وزارت جهاد کشاورزی با تمام دارایی اش فقیر است و بیش از یک سال است که بین معاونت های مختلف این وزارتخانه پاسکاری می شویم و گرفتار بانک مرکزی هستیم.

یک هزار و 200 شرکت به دلیل عملکرد بانک مرکزی تعطیل می‌شوند

حسینی با بیان اینکه سی و یکم تیرماه، یک هزار و 200 شرکت به دلیل عملکرد بانک مرکزی و بانک های عامل، تعطیل می شوند، اظهار داشت: در جلساتی که اخیرا با جناب مهاجر، معاون زارعت وزیر جهاد کشاورزی و جناب اشرفی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران داشتیم، به ما قول دادند که تخصیص ارز اصلاح می شود. این در حالی است که بخش کشاورزی از صادرات خود پول بازمی گرداند، ولی از ابتدای سال به واردکنندگان سم و کود هیچ ارزی داده نشده است.

وجود تحریم داخلی در کشور

رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با اشاره به وجود تحریم داخلی در کشور گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم قول هایی در مورد اجرای آن داده شد، باید اختیارات به بخش خصوصی واگذار شود اما تاکون این اتفاق رخ نداده است.

حسینی اضافه کرد: بارها خواسته ایم که ارز به بخش خصوصی هم داده شود و در نهایت پذیرفتند که ما کود را بیاوریم و در اختیار شرکت خدمات حمایتی بگذاریم؛ اما سوال ما این است که چرا باید این کار را انجام دهیم؛ زیرا این اقدام معنایی به جز بسته شدن دست بخش خصوصی ندارد.

وی مشکل اصلی وارکنندگان سم و کود را مربوط به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی دانست و اذعان داشت: اگر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت، فاقد امکانات و سیستم توزیع هستند، چرا باید شرکت های واردکننده سم و کود، مابه التفاوت پرداخت کنند؟

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای