خبر فوری
شناسه خبر: 47969

مدیر فروش شرکت هگمتان شیمی آریا در هفتمین نمایشگاه آیفارم اعلام کرد

تولیدکنندگان کودهای شیمیایی زیر ضرب مشکلات

مانند بیشتر واحدهای تولیدی شرکت هگمتان شیمی آریا که یکی از تولیدکنندگان اصلی کودهای شیمیایی در کشور است، با چالش‌هایی روبه‌رو است.

تولیدکنندگان کودهای شیمیایی زیر ضرب مشکلات

اخبار سبز کشاورزی؛ مانند بیشتر واحدهای تولیدی شرکت هگمتان شیمی آریا که یکی از تولیدکنندگان اصلی کودهای شیمیایی در کشور است، با چالش‌هایی مانند مشکلات تامین مواد اولیه و رقابت ناعادلانه با محصولات وارداتی روبه‌رو است.

نسرین کهوند، مدیر فروش این شرکت، در این باره بیان می‌کند: نوسان‌های نرخ ارز و افزایش مهار نشده قیمت مواداولیه به تولید در این واحد اقتصادی لطمه زده است.

کمبود و سهمیه‌بندی مواد اولیه

وی  اضافه می‌کند: کمبود مواد اولیه و سهمیه‌بندی آن، باعث شده است که تولیدکنندگان نتوانند به میزان مورد نیاز خود به مواد اولیه دسترسی داشته باشند.

مدیر فروش شرکت هگمتان شیمی آریا در رابطه با حضور در نمایشگاه آیفارم تهران گفت: نمایشگاه آیفارم، فرصتی ارزشمند برای تولیدکنندگان کودهای شیمیایی کشاورزان و فعالان این حوزه کشاورزی فراهم کرده است. هر چند محصولات وارداتی با قیمت پایین‌تر، رقابتی ناعادلانه برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است.

کهوند ثبات نرخ ارز، تأمین پایدار مواد اولیه و حمایت از تولید داخی را ازجمله عواملی می‌داند که می‌تواند مشکلات موجود را برطرف یا دست‌کم کاهش دهد.

مدیر فروش شرکت هگمتان شیمی آریا در پایان می‌گوید: صنعت تولید کودهای شیمیایی در ایران با چالش‌های جدی روبه‌رو است و با رفع این مشکلات می‌توان به توسعه این صنعت و تأمین نیاز داخلی به کودهای شیمیایی کمک کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای