خبر فوری
شناسه خبر: 48027

مدیرعامل شرکت نگین بذر دانش در هفتمین آیفارم:

اشتغال‌زایی و ارزآوری، ثمره افزایش تولید بذر هیبرید است

شرکت دانش‌بنیان نگین بذر دانش، اولین تولیدکننده بذر هیبرید صیفی‌جات است که 12رقم خیار گلخانه‌ای در فضای باز تولید کرده است

اشتغال‌زایی و ارزآوری، ثمره افزایش تولید بذر هیبرید است

اخبار سبز کشاورزی؛ شرکت دانش‌بنیان نگین بذر دانش، اولین تولیدکننده بذر هیبرید صیفی‌جات است که  12رقم خیار گلخانه‌ای در فضای باز تولید کرده است که به این ارقام، انواع گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌های رنگی، انواع هندوانه و ملون اضافه می‌شود.

احمدورد، مدیرعامل شرکت نگین بذر دانش، با تشریح محصولات شرکت متبوع خویش، مهم‌ترین مزیت این بذرها را سازگاری کامل آن با اقلیم ایران می‌داند و اضافه می‌کند: این بذرها به‌صورت بومی‌سازی شده تولید شده‌اند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف کشور مقاومت بالایی دارند.

وی ا فزود: قیمت مناسب این بذرها نسبت به محصولات مشابه خارجی، یکی دیگر از مزایای آن‌ها است که به کاهش هزینه‌های تولید برای کشاورزان کمک می‌کند.

احمدورد ضمن بیان این نکته که این شرکت علاوه بر تأمین نیاز داخلی، محصولات خود را به کشورهای همسایه مانند عراق، روسیه و دبی نیز صادر می‌کند، افزود: این امر نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات این شرکت و قابلیت رقابت آن‌ها در بازارهای بین‌المللی است.

خودکفایی در تولید بذر هیبرید، گامی مهم در توسعه کشاورزی ایران

مدیرعامل شرکت نگین بذر دانش تولید بذر هیبرید در داخل کشور را علاوه‌بر کاهش وابستگی به واردات ضامن توسعه کشاورزی پایدار و افزایش تولید محصولات کشاورزی ایران دانست و گفت: این دستاورد می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور شود.

افزایش تولید در گرو استفاده از بذرهای هیبرید با کیفیت بالا

وی هدف شرکت متنوع خود از شرکت در نمایشگاه آیفارم را افزایش فروش و صادرات دانست و گفت: ایجاد اشتغال، ارزآوری از طریق صادرات را از جمله دستاوردهای صنعت بذر هیبرید در ایران است. با توجه به موفقیت‌های این شرکت انتظار می‌رود صنعت تولید بذر هیبرید در ایران با سرعت بیشتری توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت نگین بذر دانش تحقق این هدف را نیازمند حمایت دولت و حضور سرمایه گذاران در این حوزه دانست.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای