آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46303

واگذاری بخشی از مدیریت آبزی‌پروری به تشکل‌ها

سازمان شیلات ایران برخی امور مدیریتی مرتبط با تولید صنعتی، فرآوری و زنجیره ارزش عرضه محصولات شیلاتی را در قالب تفاهم نامه ای به تشکل های صنفی و تولیدی شیلات واگذار کرده است.

واگذاری بخشی از مدیریت آبزی‌پروری به تشکل‌ها

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در هنگام امضای تفاهم نامه واگذاری برخی از امور مدیریتی به تولیدات آبزیان و اتحادیه‌های صنفی اظهار داشت: شیلات و اتحادیه های صنفی تعیین شده محصولات آبزیان نیازمند مشارکت مردمی است و در این راستا تقویت سازمان تولید در حوزه شیلات و آبزی پروری از اهداف مهم سازمان است.

ایجاد تعادل در بازار تولید داخلی

وی افزود: توانمندی‌های بخش خصوصی و سازمان‌های آبزی‌پروری کشور می‌تواند همانند سازمان موفق دولت ژاپن در ایجاد تعادل در بازار تولید داخلی نقش داشته باشد.

حسینی تولید قراردادی را در کشور بسیار حائز اهمیت است و گفت: تولید پیمانی باید همه زیرشاخه های تولیدی از بیمه تا آموزش را پوشش دهد.

ارتقای کیفی 6 زنجیره ارزش موجود در حوزه آبزیان

رئیس سازمان شیلات ایران بر ارتقای کیفی 6 زنجیره ارزش موجود در حوزه آبزیان تاکید کرد و گفت: وظایفی مانند توسعه فراساحلی، توسعه سواحل مکران و توسعه جزایر از وظایف مهم سازمان شیلات ایران است و باید سرمایه گذار و سرمایه گذار را جذب کند. تبدیل سرمایه برای سود

حسینی گفت: با توجه به نقش شیلات و آبزی پروری در ارز و امنیت غذایی، نیاز به حفظ حاکمیت واقعی در حوزه امنیت غذایی متناسب با نیازهای موجود است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشارکت واقعی مردم در حاکمیت امنیت غذایی ملی و تامین غذا یکی از موضوعات تاثیرگذار بر جهش تولید، فراهم کردن فضا برای سرمایه گذاران، فعالان بازار و غیره است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای