آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45772

دبیر صنعت روغن کشی کشور:

۸۴ هزارتن دانه‌ روغنی خریداری شد

دبیر صنعت روغن کشی کشور گفت: از مجموع ۹ استان کشور تاکنون ۸۴ هزار تن دانه روغنی خریداری شده است. همچنین۶۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت و ۴۰ درصد مابقی نیز روزهای آینده پرداخت می‌شود.

۸۴ هزارتن دانه‌ روغنی خریداری شد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار، محمد جعفری، با بیان اینکه بعد از مصوبه شورای قیمت گذاری و سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی در ۵ اسفند ۱۴۰۲ مقرر شد که بخش خصوصی نسبت به خرید دانه‌های روغنی تولید داخل اقدام کند، گفت: در این راستا شرکت‌های روغن کشی، روغن نباتی و واردکنندگان کنجاله برنامه‌ریزی های لازم را برای خرید دانه‌های روغنی تولید داخل انجام دادند و با اعلام نسبت‌های معافیت خرید توسط وزیر جهاد کشاورزی از اواسط فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

وی افزود: تاکنون ۸۰ هزار تن دانه روغنی از استان‌های خوزستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و کرمان توسط بخش خصوصی خریداری و ۶۰ درصد وجه کشاورزان معادل ۱.۶ همت نیز به حساب کشاورزان واریز شده است.

دبیر صنعت روغن کشی کشور تصریح کرد: در ۵ استان مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قم و تهران نیز خرید دانه‌های روغنی آغاز و مجموعا ۴۰۰۰ تن خریداری شده است.

به گفته وی تاکنون در کل کشور ۸۴ هزار تن دانه روغنی توسط ۷ شرکت بخش خصوصی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه کشت استفاده کنیم ضریب خوداتکایی در روغن و کنجاله افزایش می‌یابد، گفت: اگر دولت پای کار باشد قطعا توسعه کشت را در کشور خواهیم داشت.

جعفری در پایان در پاسخ به این سوال که با چه قیمتی خریدها انجام می‌شود؟ گفت: قیمت خرید تضمینی کلزا بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری کیلویی ۳۵ هزار تومان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای