آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46500

پتانسیل رشد بیشتر فرآوری مواد غذایی

به عنوان بخشی از یک رویداد مشترک که توسط چندین اتاق صنعت و بازرگانی و انجمن آسیای شرقی برگزار شد، سه پیشاهنگ بازرگانی آلمان برای توسعه در مورد کار خود در رابطه با بازارهای تدارکاتی جدید برای صنایع کشاورزی و غذایی صحبت کردند.

پتانسیل رشد بیشتر فرآوری مواد غذایی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ کریستوف یاننش، پیشاهنگ تجاری در کامبوج، شروع کرد: «کشاورزی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کامبوج دارد. علاوه بر محصولات اصلی (برنج، محصولات صنعتی و لاستیک)، طیف گسترده ای از محصولات دیگر نیز وجود دارد که برای صادرات به اروپا مناسب هستند: محصولات دائمی مانند موز، بادام هندی، نارگیل، دوریان، انبه و سایر میوه های تازه. کشت ارگانیک نیز به طور فزاینده ای یک مسئله است، بنابراین تعداد زیادی از محصولات ارگانیک تایید شده مانند بادام هندی و انبه وجود دارد.

این کشور با انواع محصولات زیبا و باکیفیت مشخص می شود، اما این محصولات به ندرت در خود کشور فرآوری می شوند. فرآوری اغلب در کشورهای همسایه انجام می شود.

به عنوان مثال، ویتنام حدود 85 درصد از بادام هندی کامبوج را فرآوری می کند. آنها مطمئناً آجیل بادام هندی کامبوج را بدون اینکه متوجه شوند خورده اند، زیرا آنها از طریق ویتنام به بازار اروپا آمده اند.

فرآوری مواد غذایی پتانسیل رشد دارد

وی ادامه داد: فرآوری مواد غذایی همانطور که گفتم هنوز پتانسیل رشد زیادی دارد، برای شرکت هایی که می خواهند مواد غذایی را فرآوری و صادر کنند، مانع اصلی دسترسی به فاینانس برای رشد است، هزینه برق و لجستیک و ترخیص کالا از گمرک بالایی داریم.

در کامبوج هنوز نسبتا کند است و البته الزامات اتحادیه اروپا بسیار بالاست.» وی افزود همچنین در کامبوج به دلیل عدم وجود تبرید و نگهداری مناسب تلفات پس از برداشت زیاد است.

در زمینه صادرات در سال های اخیر اتفاقات زیادی افتاده است. "برخی از محصولات هستند که واقعاً در صادرات منفجر شده اند. موز تا سال 2018 صادر نمی شد. از آن زمان تاکنون بیش از ده برابر شده است. دلیل اصلی آن چین است.
هنوز میوه تازه ای به اروپا صادر نشده است، تا حدی به این دلیل که زنجیره سردسیری وجود ندارد. در اینجا، هیچ انباری وجود ندارد که عدالت را در این مورد رعایت کند، این بدان معنی است که میوه های تازه عمدتاً به چین می روند. برای مثال برای انبه و بادام هندی و همچنین میوه های خشک مانند انبه و آناناس شرایط مناسبی برای رشد وجود دارد.

نیاز به خدمات پشتیبانی

کامبوج تقریباً برای تمام نهاده‌های کشاورزی به واردات وابسته است. چین ماشین‌آلات ارزان‌تر تولید می‌کند، یعنی بیشتر ماشین‌آلات کشاورزی اینجا از چین است. ماشین‌های اروپایی و آلمانی بسیار مورد توجه هستند، اما قدرت خرید وجود ندارد.

Janensch می گوید محصولات حفاظت از گیاهان یک موضوع حساس در کشور است. "اینجا دلال های مشکوک زیادی وجود دارد." به گفته وی، برخی از آنها محصولاتی را در کامبوج می فروشند که در اتحادیه اروپا مجاز نیستند. وی افزود: "اگر کشاورزان آن را سمپاشی کنند، از گمرک عبور نمی کند. این یک مشکل است. این که کشاورزان دقیقاً نمی دانند چگونه سموم را مخلوط کرده و استفاده کنند، به این امر می افزاید."

وقتی صحبت از آب و هوا می شود، کمبود آب نقش اصلی را ایفا می کند. ما در اینجا فصل خشکی داریم که چند ماه طول می کشد و در آوریل به اوج می رسد، زمانی که هوا آنقدر گرم است که حتی برخی از درختان در صورت عدم آبیاری می میرند، مانند درختان بادام هندی. آنها در مناطق خاصی به آبیاری وابسته هستند. در سال های اخیر بهتر نشده است، می توان گفت که اینجا نیز بسیار گرمتر شده است.

او نیاز ویژه ای به خدمات پشتیبانی مانند لجستیک زنجیره سرد، و همچنین بازرسی ها و گواهی بهداشت و حفاظت از گیاهان می بیند. ما یک ارائه دهنده گواهینامه آلمانی در کشور داریم، اما هیچ آزمایشگاهی وجود ندارد. نمونه ها به خارج از کشور فرستاده می شوند و ممیزان اغلب با هواپیما وارد می شوند. صدور گواهینامه نیز گرانتر از سایر کشورهای منطقه است.

بازار تا حد زیادی دست نخورده

کامبوج یک بازار تا حد زیادی بکر برای سرمایه گذاری ارائه می دهد. "در برخی موارد، هیچ رقابتی برای فرآوری وجود ندارد. تنها ده درصد از این محصولات کشاورزی در کشور فرآوری می شوند، به این معنی که پتانسیل زیادی برای فرآوری مواد غذایی در اینجا وجود دارد. در مقایسه، تایلند 80 درصد از محصولات خود را فرآوری می کند. محصولات کشاورزی."

ما همچنین تعداد زیادی سوپرمارکت های زنجیره ای بزرگ در اینجا داریم که حداقل در پایتخت حضور دارند، جایی که غذا بسیار گران است. ما واردات زیادی از اروپا داریم، از آلمان.

مواد غذایی بسته بندی شده ای که در سوپرمارکت ها اینجا می خرید به طور قابل توجهی گران تر از آلمان است، به این معنی که بیشتر و بیشتر محصولاتی که به صورت محلی تولید می شوند، گاهی اوقات توسط شرکت های کوچک و متوسط، که به طور قابل توجهی ارزان تر از آنچه شما باید وارد کنید، راه خود را در قفسه ها پیدا می کنند بازار محلی با محصولات کمی ارزان تر.

همچنین پتانسیلی برای محصولات ارگانیک وجود دارد. کامبوج دارای بار آفت کش کم در خاک است و به طور سنتی تمایل به استفاده گسترده با کود کمی دارد.

این کشور را برای محصولات ارگانیک بسیار مناسب می کند. خاک اینجا به سختی آلوده است. وقتی صحبت از بسته بندی می شود، تقریباً همه چیز از چین می آید. " با این حال، دولت مشوق های سرمایه گذاری نسبتاً سخاوتمندانه ای برای پروژه های مربوطه ایجاد کرده است.

یاننش در پایان تاکید کرد: «کامبوج صرف نظر از این بخش، بسیار دوستدار تجارت است. ما در اینجا نرخ دلاری شدن بسیار بالایی داریم و کامبوج به عنوان یکی از کمتر توسعه‌یافته‌ترین کشورها، دسترسی بازار ارجاعی به اتحادیه اروپا دارد، یعنی انتظار می‌رود صادرات به اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۹ بدون عوارض گمرکی باشد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای