خبر فوری
شناسه خبر: 47894

مدیرمالی شرکت توسعه صنعت رخشان سهند در هفتمین نمایشگاه آیفارم:

وابستگی به مواد اولیه وارداتی هزینه‌های تولید را افزایش داد

مدیرمالی شرکت توسعه صنعت رخشان سهند، مانند همه مدیران شرکت‌های تولیدکننده در ایران، نوسان‌های ارزی و کمبود مواد اولیه را ازجمله مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان ایرانی می‌داند.

وابستگی به مواد اولیه وارداتی هزینه‌های تولید را افزایش داد

اخبار سبز کشاورزی؛ این شرکت که سایبان‌های گلخانه‌ای، کیسه‌های سیب‌زمینی، پیاز و توری محافظتی تولید می‌کند، ازجمله شرکت‌های تولیدی در آذربایجان است. محمدزاده درباره مشکلات متعدد این صنعت چنین توضیح می‌دهد: نوسانات شدید قیمت ارز، به‌ویژه دلار، به‌دلیل وابستگی صنعت ما به مواد اولیه وارداتی، هزینه‌های تولید را به‌شدت افزایش داده است. همچنین، کمبود مواد اولیه و نیاز به استفاده از دستگاه‌های خارجی باکیفیت، از دیگر چالش‌های پیش روی ما است.

شرکت-توسعه-صنعت-رخشان-سهند1

حضور در آیفارم امسال با هدف یافتن بازارهای جدید

مجید محمدزاده، مدیرمالی شرکت توسعه صنعت رخشان سهند نوسان‌های ارزی، کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت‌ها را عناوین مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان ذکر می‌کند و درباره حضور در رویدادهای نمایشگاه توضیح می‌دهد: شرکت رخشان سهند با حضور در نمایشگاه‌هایی مانند آیفارم، تلاش می‌کند تا محصولات خود را به کشاورزان و مصرف‌کنندگان نهایی معرفی کند و بازارهای جدیدی را برای محصولات خود بیابد.

لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی

محمدزاده ایجاد ثبات در نرخ ارز، حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی و توجه دادن تولیدکنندگان به ضرورت بهبود کیفیت محصولات را از جمله عناوین برطرف کننده مشکلات یاد شده می‌داند و در پایان می‌گوید:  با رفع این مشکلات، می‌توان به توسعه این صنعت و افزایش صادرات محصولات کشاورزی کمک کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای