خبر فوری
شناسه خبر: 47246

نابغه ایرانی در کشور بیگانه+ ویدئو

دکتر اسماعیل فلاحی، نابغه‌ای دیگر در عرصه کشاورزی و باغداری است که با تلاش و زحمات خود در ایالت آیداهو آمریکا باغی با انواع درختان میوه تاسیس کرده است

نابغه ایرانی در کشور بیگانه+ ویدئو

اخبار سبز کشاورزی؛ دکتر اسماعیل فلاحی، نابغه‌ای دیگر در عرصه کشاورزی و باغداری است که با تلاش و زحمات خود در ایالت آیداهو آمریکا باغی با انواع درختان میوه و همچنین آزمایشگاه تاسیس کرده است که با استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولان آن ایالت رو به رو شده است؛ به طوری که فرماندار ایالت آیداهو یک روز را در تقویم ملی به نام روز اسماعیل فلاحی نامگذاری کرده است.

در روز جشن ملی میوه او به همراه همسرش کارناوالی از میوه را به مردم ارائه کرد و حتی میوه‌هایی را از ایران و افغانستان در آنجا به نمایش گذاشت که با استقبال بسیار زیاد رو به رو شد.

گفتنی است،  اسماعیل فلاحی که اهل طالقان است، تحصیلات خود را در رشته مهندسی علوم باغبانی از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز به پایان رساند و بعد از آن راهی آمریکا شد و مدرک دکتری خود را دریافت کرد. تخصص او پرورش درختان میوه است و به او لقب «دکتر میوه‌ها» داده‌اند.

اما از این‌ها که بگذریم باعث تاسف است که چنین نوابغی که در عرصه کشاورزی فعالیت می‌کنند باید در خارج از این کشور باشند و خارجیان از آنها تقدیر به عمل آورند. ای کاش...

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای