خبر فوری
شناسه خبر: 38695

کانادا دارد می‌سوزد

۱۴ میلیون هکتار جنگل در سال جاری در کانادا سوخته است ساکنان حدود ۱۵ هزار خانه در استان «بریتیش کلمبیا» دستور ترک خانه‌های‌شان را دریافت کرده‌اند

کانادا دارد می‌سوزد

۱۴ میلیون هکتار جنگل در سال جاری در کانادا سوخته است

ساکنان حدود ۱۵ هزار خانه در استان «بریتیش کلمبیا» دستور ترک خانه‌های‌شان را دریافت کرده‌اند؛ با گسترش آتش‌سوزی‌های شدید در ایالت بریتیش کلمبیا در غرب کانادا شمار زیادی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ مقامات دستور تخلیه ۳۰ هزار نفر را صادر کرده‌اند. حدود ۱۴ میلیون هکتار جنگل در سال جاری در کانادا سوخته است. در حالی که ماموران آتش‌نشانی در کانادا با آتش‌سوزی مهیبی که خانه‌ها را طعمه کرده است، مبارزه می‌کنند، ساکنان حدود ۱۵ هزار خانه در استان «بریتیش کلمبیا» دستور ترک خانه‌های‌شان را گرفته‌اند.
شمار قابل توجهی از ساختمان‌ها در غرب «کلونا» - شهری با ۳۶ هزار نفر جمعیت - آتش گرفته و بیش از ۲۴۰۰ خانه خالی شده است. «بوین ما» وزیر امور بلایای طبیعی ایالت بریتیش کلمبیای کانادا اعلام کرد به ۳۶ هزار ساکن در این ایالت نیز دستور داده شده برای تخلیه احتمالی باید خود را آماده کنند.
وی از این ساکنان خواست از پیام‌های رسمی در این رابطه پیروی کنند و افزود: «مساله بر سر مرگ و زندگی است؛ نه فقط برای ساکنان این منطقه، بلکه برای امدادگرانی که اغلب بازمی‌گردند تا به مردم برای ترک خانه‌های‌شان کمک کنند».
به گزارش دویچه‌وله، به گفته مقامات، «شمار قابل توجهی» خانه در شهر کلونا سوخته است. آتش‌سوزی موسوم به مک‌دوگال کریک که جمعه ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) به چندین ناحیه در حاشیه دریاچه اوکاناگان رسیده بود، تا صبح روز شنبه به مساحتی حدود ۱۰۵۰۰ هکتار گسترش یافت که تقریبا 10 برابر وسعتی است که ۲۴ ساعت پیش از آن داشت.
در حال حاضر بیش از هزار مورد جنگل‌سوزی در سراسر کانادا ثبت شده که بیش از ۳۷۰ مورد آن در استان بریتیش کلمبیا در جریان است.
در مناطق شمال غربی، جایی که مقامات بیش از ۲۳۰ آتش‌سوزی را شمارش کرده‌اند، شهر یلونایف، محل زندگی حدود ۲۰ هزار نفر، در ۴۸ ساعت گذشته تقریبا به طور کامل تخلیه شده است.
«بی‌بی‌سی» گزارش داده ساکنان شهر یلونایف در شمال کانادا که آتش‌سوزهای طبیعی به نزدیکی آن رسیده، همچنان برای ترک شهر از زمین و هوا در تقلا هستند. حدود ۲۲ هزار نفر که تقریبا نیمی از جمعیت «سرزمین‌های شمال غربی» است، اکنون در خلال بدترین فصل آتش‌سوزی کانادا منطقه را ترک کرده‌اند.
از سویی یک آتش‌سوزی دیگر در استان بریتیش کلمبیا که شهر «کیلونا» را تهدید می‌کند در ۲۴ ساعت گذشته رشد انفجاری داشته است. مقام‌ها اخطار داده‌اند این آتش‌سوزی‌ها «بسیار فعال و غیرقابل پیش‌بینی هستند».
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای