خبر فوری
شناسه خبر: 40532

احیای دوباره جنگل با ساخت رباتی کوچک

ربات «ارودیوم کپی (Erodium Copy) با الهام از طبیعت، دانه‌ها را در اعماق زمین می‌کارد تا به احیای جنگل‌ها و حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض کمک کند. به

احیای دوباره جنگل با ساخت رباتی کوچک
ربات «ارودیوم کپی (Erodium Copy) با الهام از طبیعت، دانه‌ها را در اعماق زمین می‌کارد تا به احیای جنگل‌ها و حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض کمک کند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از interestingengineering در میان چالش‌های بوم شناختی (اکولوژیکی) بسیاری که سیاره ما با آن مواجه است، یک نوآوری جدید با نام ربات «ارودیوم کپی» برای اکوسیستم‌های دارای شرایط سخت پدیدار شده است.
ظرفیت جنگل‌کاری مجدد زمین، حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض و تجدید منابع طبیعی از ویژگی‌های این ربات کوچک است.
این ربات با الهام گرفتن از سازکار‌های خود طبیعت به‌سادگی کار می‌کند و برای یکی از مهم‌ترین چالش‌های بشریت، راه‌حلی الهام‌گرفته از طبیعت ارائه می‌کند.
این ربات جهت‌یابی خود را با سه‌نقطه لنگر به دست می‌آورد و حفظ می‌کند و از این طریق ثبات و دقت خود در عملیات را تضمین می‌کند. با استفاده از تعدادی مارپیچ تنظیم‌شده، دانه‌ها را به‌آرامی در خاک فرو کرده و آن‌ها را از تهدیدات طبیعی مانند آتش‌سوزی و باران‌های شدید محافظت می‌کند.
این همان روشی است که با استفاده از آن بسیاری از گیاهان در طبیعت دانه‌هایشان را تکثیر می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که دانه‌ها بهترین فرصت ممکن را برای ریشه کردن و رشد دارند.
یکی از قابل‌توجه‌ترین جنبه‌های این نوآوری تعهد آن به پایدار بودن است. ماده اولیه مورد استفاده در ساخت ربات، چوب بلوط است که به استحکام و سازگاری با محیط‌زیست شهرت دارد.
ربات ارودیوم کپی، با اجتناب از استفاده از مواد مصنوعی اضافی، آسیب‌های محیطی را به کم‌ترین میزان می‌رساند و آن را به یک راه‌حل واقعاً سازگار با طبیعت برای احیای جنگل تبدیل می‌کند.
آزمایش‌های گسترده‌ای ازجمله بذرپاشی به کمک پهپاد انجام شده است که به نرخ موفقیت چشمگیر ۹۰ درصدی دست‌یافته است. این امر بر اثربخش بودن ربات ارودیوم کپی در مأموریت خود برای بازیابی اکوسیستم‌های ما تأکید می‌کند. علاوه‌بر این فعالیت این ربات تنها به کاشت بذر محدود نمی‌شود؛ ارودیوم کپی می‌تواند میزبان گونه‌های هم‌زیست مانند قارچ‌ها یا کرم‌های لوله‌ای باشد.
این موضوع نرخ بقای گیاهان در محیط‌های مختلف را افزایش می‌دهد و آن را به ابزاری ارزشمند برای تلاش‌های بازسازی اکولوژیکی در سراسر جهان تبدیل می‌کند.
این نوآوری که از سازوکار «برون‌فکنی بذر» در گیاه «نوک لک‌لکی» یا «ارودیوم» (Erodium) الهام گرفته شده، گامی حیاتی به سمت احیای جنگل‌های جهانی است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای