خبر فوری
شناسه خبر: 46345

روحی ساوجی؛ بانوی دوستدار طبیعت+ ویدئو

افراد بسیاری در دنیا هستند که دغدغه محیط‌زیست و طبیعت دارند و با علاقه‌مندی که به این موضوع دارند یا در کمپین‌ها، سخنرانی‌ها و گردهمایی‌های مختلف شرکت دارند و فعال هستند و سعی می‌کنند، اقداماتی هر چند اندک را برای کمک به طبیعت و محیط زیست اطراف خود انجام دهند.

روحی ساوجی؛ بانوی دوستدار طبیعت+ ویدئو

اخبار سبز کشاورزی؛ یکی از این اقدامات احداث باغ کوچک خانگی یا ایجاد گلخانه بزرگ یا کوچک است و از این طریق به دیگران تفهیم می‌کنند که می‌توان با امکاناتی هر چند ناچیز، این طبیعت خدادادی را حفظ کرد و سعی در اشاعه آن نمود و حتی برخی به کار کشاورزی و یا باغداری مشغول می‌شوند که جای بسی خوشحالی دارد.

در این میان خانم روحی ساوجی، ساکن در شهر لس‌آنجلس آمریکا در باغ کوچک خانه خود این کار را به نحو احسن انجام داده و با شوق و علاقه وافری کمک شایان توجهی هم به محیط زیست خود کرده و هم در بحث باغبانی کوشا و فعال بوده.

در کلیپ هایی زیر می‌بینیم که اگر عزم و اراده و علاقه باشد هر انسانی می‌تواند به اهداف خود دست یابد و الگویی برای دیگران باشد.

این بانوی ایرانی اگرچه در آمریکا زندگی می‌کند، ولی با این اقدام خود پیام مهمی را برای زنان و مردان داخل کشور دارد که می‌توان با همین امکانات اولیه برای منزل و محل سکونت خود یا باغ کوچک یا یک مزرعه کوچک را احداث و کمک به زیبایی شهر و محله و کشورمان کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

  • مهستی و کامران پاسخ به نظر

    چقدر زیبا.
    روح پاک انسان برای گیاه هم قابل درک است.
    احساس زندگی و زیبایی را می‌توان احساس کرد؛
    که در این خانه، خانواده‌ای را در آغوش می‌گیرد.

چندرسانه‌ای