خبر فوری
شناسه خبر: 46808

آتش بار دیگر در جنگل‌های باشت شعله‌ور شد

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت از شعله‌ور شدن مجدد آتش در جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

آتش بار دیگر در جنگل‌های باشت شعله‌ور شد

روح الله شاهینی گفت: آتش سوزی که در جنگل‌های شاه بهرام و شادگان شهرستان باشت از صبح روز سه شنبه هفته جاری از سه منطقه شادگان، شاه‌بهرام و کوه لار شهرستان گرمسیری باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده بود با تلاش نیروهای مختلف پس از چهار شبانه روز دیروز مهار شد که مجددا در ارتفاعات منطقه فتح شعله ور شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا، مهراب عبدی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت نیز گفت: با توجه به آتش سوزی‌های گسترده در مناطق مختلف این شهرستان از جمله منطقه کوه خامی، دشت لار، شا ه بهرام و شادگان در هفته گذشته نیروهای منابع طبیعی خسته و توان مهار آتش را ندارند و به همین دلیل به نیروهای تازه نفس برای مهار آتش در منطقه کوه فتح نیاز است.

وی افزود: هم اکنون نیروهای منابع طبیعی، تشکل‌های مردمی، تعدادی از کوهنوردان و اعضای مدیریت ستاد بحران باشت در تلاش برای مهار آتش در این منطقه هستند. گرمای شدید، سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد شدید مهار آتش در این منطقه را از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون دشوار کرده است.

عبدی اظهارکرد:این روزها بی احتیاطی‌های گردشگران و جوامع محلی موجب بروز آتش سوزی‌های پیاپی می‌شود.

آتش در حالی که در بخش‌های وسیعی از جنگلها و مراتع ارتفاعات کوه خامی و لار باشت از صبح روز سه شنبه هفته گذشته و به مدت چهار روز شعله ور بود، سرانجام صبح روز جمعه مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به رسانه‌ها اعلام کرد که آتش سوزی مهار شد؛ اما امروز شنبه نیز گزارش شد که دوباره مناطق جنگلی و ارتفاعات فتح این شهرستان دچار حریق شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای