خبر فوری
شناسه خبر: 47255

طبیعت به ما نیازی ندارد، ماییم که به طبیعت نیاز داریم+ ویدئو

اکنون جامعه ما پر است از افرادی که وقتی به طبیعت زیبا وارد می‌شوند به به و چه‌چه می‌کنند و‌ لذت می‌برند

طبیعت به ما نیازی ندارد، ماییم که به طبیعت نیاز داریم+ ویدئو

اخبار سبز کشاورزی، اکنون جامعه ما پر است از افرادی که وقتی به طبیعت زیبا وارد می‌شوند به به و چه‌چه می‌کنند و‌ لذت می‌برند، ولی وقتی طبیعت را ترک می‌کنند‌ زباله‌ها را در محیط‌زیست رها کرده و آنجا را به‌مثابه خانه خود نمی‌دانند، چون ما تقریبا هیچ فردی را سراغ نداریم که در خانه خود آشغال بریزد.

بعضی از مردم فکر می‌کنند که زباله را در طبیعت و جنگل یا بیابان دور می‌اندازند، اما درواقع بیرونی وجود ندارد و هرچه هست کره زمینی است که درون آن نفس می‌کشیم و راه می‌رویم و زندگی می‌کنیم.

بعضی از افراد زباله‌هایی مثل ظروف پلاستیکی خود را در طبیعت رها نمی‌کنند؛ اما زباله‌های تر خود را بیرون می‌اندازند، چون معتقدند که این جنس زباله‌ها در طبیعت تجزیه می‌شوند.

بله، درست است که چنین زباله‌هایی در طبیعت تجزیه می‌شوند، اما تا زمانی‌که تجزیه شوند، آیا ظاهر ناخوشایندی به طبیعت نمی‌دهند؟!

خوب است همیشه کیسه‌ زباله‌ای را در ماشین یا همراه خود داشته باشید تا مبادا ناچار نشوید آن را بیرون بیندازید.

باید تک تک ما به اهمیت رهانکردن زباله در طبیعت پی ببریم بنده به‌عنوان یک پژوهشگر با سابقه آب و ‌خاک و دوستدارد محیط زیست از شما می‌خواهم به قدر توان و میلتان هر جا که زباله‌ای دیدید جمع کنید و در سطل زباله بیندازید.

می‌دانید فایده این کار چیست؟ علاوه بر آنکه محیط زیست را تمیز کرده‌اید، به دیگران فرهنگ پاکسازی و تمیز نگه‌داشتن محیط زیست را یادآوری می‌کنید.

طبیعت به ما نیازی ندارد، ماییم که به طبیعت نیاز داریم

برای بقای خودمان، آیندگان و موجودات زنده از محیط زیست مراقبت کنیم مهم‌ترین و اولین قدم برای حفاظت از محیط زیست این است که بفهمیم فقط یک کره زمین قابل سکونت در بین میلیاردها کهکشان داریم و این کره زمین فقط به ما انسان‌ها تعلق ندارد و متعلق به تمام موجودات زنده انسانی و گیاهی و‌ جانوری است.

اگر ما مراقب موجودات زنده و محیط زیست باشیم، درواقع به فکر سلامت خودمان و آیندگانمان بوده‌ایم. پس یادمان باشد قدم اول آموزش و آگاهی است و بعد قدم‌های کوچک‌برداشتن مثل بیرون نینداختن زباله، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، عدم استفاده از پلاستیک و… است.

دیدگاه تان را بنویسید

  • ملیحه ملک پاسخ به نظر

    بسیارعالی
    اگر هر کدام از ما خودمون رو در قبال محیط
    پیرامونمان مسول بدونیم قطعا محیط زیست بهتری خواهیم داشت

  • قاسم حسینی اخوان پاسخ به نظر

    🙋‍♂ درود بر شما خردمند عزیز
    از اینکه دوستانی چون شما دارم ذوق می کنم
    عمر شما پایدار

چندرسانه‌ای