خبر فوری
شناسه خبر: 47389

طبیعت به ما نیازی ندارد این ماییم که به طبیعت نیاز داریم

حق حیات طبیعت را جدی بگیریم+ ویدئو

کشاورزان، باغداران، کارشناسان اصفهانی در یک پیمایش علمی دو ساعته از طبیعت جنگل هیرکانی همراه با مطالب آموزشی دکتر محمداسماعیل اسدی بازدید کردند

حق حیات طبیعت را جدی بگیریم+ ویدئو

اخبار سبز کشاورزی؛ در روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ۲۳۰ نفر از گردشگران استان اصفهان شامل کشاورزان، باغداران، کارشناسان و خانواده آنها در یک پیمایش علمی دو ساعته از فسیل زنده استان گلستان یعنی پارک جنگلی هیرکانی النگدره گرگان همراه با مطالب آموزشی دکتر محمد اسماعیل اسدی بازدید نمودند.

دکتر اسدی، خطاب به گردشگران گفت: شما اکنون به پارک ژوراسیک سفر کرده‌اید و اطراف شما مملو از دایناسورهای گیاهی یا همان درختان انجیلی است که یادگار عصر یخبندان هستند. این جنگل‌های هیرکانی بازمانده از عصر یخبندان و ‌دوران سوم‌ زمین شناسی بوده و این پارک‌جنگلی هیرکانی النگدره گرگان یک پارک ۱۸۵ هکتاری و قسمت کوچکی از جنگل‌های هیرکانی است که از آستارا تا گلیداغ امتداد دارد.

این پژوهشگر بین المللی آب و خاک ادامه داد: این پارک‌ جنگلی مجموعه‌ای از درختان، درختچه‌ها، نهال‌های جوان، گیاهان، قارچ‌ها، پرندگان، جانوران، خرندگان و جانداران میکروسکوپی بوده که کلا یک بوم سازگان زیبا و منحصر به فردی در دل خود جای داده که نقش طبیعت درمانی یا اکوتراپی خود را برای بهبود روح و روان آحاد جامعه به نحو احسنت انجام می‌دهد.

وی گفت: وقتی به این طبیعت زیبا وارد می‌شویم باید مبادی آداب باشیم و اصولی را رعایت کنیم که موجب آسیب زدن به طبیعت نشویم، زیرا آسیب به طبیعت صدمه به بقا و‌حیات خودمان است.

دکتر اسدی در ادامه افزود اکنون جامعه ما مملو است از افرادی که وقتی به جنگل و طبیعت زیبا وارد می‌شوند به به و چه‌چه می‌کنند و‌ لذت می‌برند، ولی وقتی طبیعت را ترک می‌کنند‌، زباله‌ها را در محیط‌زیست رها کرده و آنجا را به‌مثابه خانه خود نمی‌دانند، چون فردی وجود ندارد که در خانه خود آشغال بریزد. بعضی از مردم فکر می‌کنند که زباله را در طبیعت و جنگل یا بیابان دور می‌اندازند، اما درواقع بیرونی وجود ندارد و هر چه هست کره زمینی است که درون آن نفس می‌کشیم و راه می رویم و زندگی می‌کنیم.

حق-حیات-طبیعت-را-جدی-بگیریم-2

این پژوهشگر بین المللی آب و خاک گفت: باید تک تک ما به اهمیت رهانکردن زباله در طبیعت پی ببریم بنده به‌عنوان یک پژوهشگر با سابقه آب و ‌خاک و دوستدارد محیط زیست از شما می‌خواهم به قدر توان و میلتان هر جا که زباله‌ای دیدید جمع کنید و در سطل زباله بیندازید. می‌دانید فایده این کار چیست؟ علاوه بر آنکه محیط زیست را تمیز کرده‌اید، به دیگران فرهنگ پاکسازی و تمیز نگه‌داشتن محیط زیست را یادآوری می‌کنید. برای بقای خودمان، آیندگان و موجودات زنده از محیط زیست مراقبت کنیم، مهم‌ترین و اولین قدم برای حفاظت از محیط زیست این است که بفهمیم فقط یک کره زمین قابل سکونت در بین میلیاردها کهکشان داریم و این کره زمین فقط به ما انسان‌ها تعلق ندارد و متعلق به تمام موجودات زنده انسانی و گیاهی و‌جانوری است. اگر ما مراقب موجودات زنده و محیط زیست باشیم، درواقع به فکر سلامت خودمان و آیندگانمان بوده‌ایم. پس یادمان باشد قدم اول دادن آموزش و آگاهی به ویژه به کودکانمان است.

حق-حیات-طبیعت-را-جدی-بگیریم-3

دکتر اسدی در پایان افرود: طبیعت به ما نیازی ندارد و ‌این ماییم که برای بقای خود به طبیعت نیازمندیم. ما بخشی از طبیعت هستیم.

Nature doesn't need people. People need nature. Human beings are part of nature.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای