خبر فوری
شناسه خبر: 47170

۳۱ مرداد، روز ملی عسل گرامی باد

و پروردگار تو به زنبور عسل «وحی» ( الهام غریزی) نمود که: «از کوه‌ها و درختان و داربست هایی که مردم می‌سازند، خانه‌هایی برگزین!

۳۱ مرداد، روز ملی عسل گرامی باد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۳۱ مرداد با هدف فرهنگ سازی و آشنایی آحاد مردم با محصولات کشاورزی به نام روز ملی محصول عسل نامگذاری شده است.

در قرآن کریم در سوره نحل (آیات 68 و 69) از عسل به عنوان محصولی سالم و از زنبور به عنوان یگانه معجزه جاوید الهی یاد شده، که بشریت را به مطالعه و کشف اسرار و شگفتی های نهفته در زوایای زندگی زنبور عسل فرا می خواند.

زنبور عسل، این حشره مفید علاوه برتامین معاش کشاورزان و امنیت غذایی، در برقراری تعادل زیستی و کارکرد صحیح اکوسیستم نقش اساسی دارد که می بایست با اتخاذ تمهیدات لازم و بهره گیری از دانش فنی و پشتیبانی موثر از صنعت زنبورداری کشور اقدامات اساسی با هدف افزایش سرانه مصرف عسل صورت پذیرد.

روز ملی عسل ؛ فرصتی است مغتنم در جهت عملیاتی نمودن برنامه ها و اقدامات متعدد ملی در بخش ترویج کشاورزی پایدار و اجرای طرح ها در حوزه زنبورداری بویژه ایجاد زنجیره های ارزش محصولات زنبورعسل که می تواند پویایی روزافزون این صنعت را تضمین نماید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای