آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45617

امضاء گرفتن مردم از سلبریتی‌ها در زمان معاویه+ فیلم

اخیرا مردم به سخنرانی‌های برخی از سلبریتی‌های دینی آنقدر بی‌توجه شده‌اند که نه تنها گفته‌های آنان را با دقت پیگیری نمی‌کنند، بلکه حتی به‌صورت سرسری هم گوش نمی‌دهند.

امضاء گرفتن مردم از سلبریتی‌ها در زمان معاویه+ فیلم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ برای مثال یک روحانی در شهرستان پلدختر می‌گوید: «مبارزه با ماهواره از اهداف امام حسین(ع) بوده» یا دیگری می‌گوید: «حضرت امیر در مزرعه خربزه، یک تکه خربزه تلخ را از دهان درآورد و انداختند. اصحاب حضرت سوال کردند، چرا؟ ایشان فرمودند چون این خربزه ولایت مرا قبول نکرده بود و...».

قاعدتا این گفته‌ها پذیرفتنی نیست و نمی‌توان گفت این افراد با بیان این گفته‌ها و به کاربردن برخی از اصطلاحات جدید مثل ماهواره و... به دنبال رساندن پیام ائمه اطهار به مردم هستند.

از این دست گفته ها بسیار است و حتی در حوزه‌هایی همچون پزشکی نیز شاهد این اظهارات هستیم، مثلا یک روحانی بدون هیچ پشتوانه علمی اثبات شده‌ای می‌گوید: «انتقال خون به‌خصوص انتقال خون زنان به مردان باعث جابه‌جایی اخلاق زنانه و مردانه می‌شود».

در ادامه این سلسله گفتارها نیز به تازگی نیز حسن رحیم‌پور ازغدی که توهین‌هایش، هرازگاهی او را در صدر اخبار قرار می‌دهد بی‌محابا می‌گوید: «در زمان معاویه مردم از سلبریتی‌های آن زمان، امضا و سلفی می‌گرفتند». (آقای دکتر تحصیلکرده حوزه علمیه است، اما معمم نیست و اکنون عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. وی یکی از ایدئولوژیک‌های جریان راست و یک سلبریتی مذهبی و انقلابی است و در حالی که چهره‌ای ضدمدرنیته دارد، ریش خود را به سبک ستاره‌های سلبریتی آرایش می‌کند).

بگذریم که وی روزی گفته بود: صاحبان فیش‌های نجومی باید در نماز جمعه قم شلاق بخورند و بعد معلوم شد فیش حقوقی خودش دست کمی از نجومی‌بگیرها ندارد.

ازغدی در کتاب تاریخی که احتمالا در خواب خوانده یا شخصا در رویا نوشته مطالب و مستنداتی از مکه و مدیته و آدرس و شعبات شراب‌خواری و فاحشه‌خانه، سالن‌های رقص را ارائه کرده است و جالب اینکه مواد زدن آنها را نیز گزارش کرده، و می‌گوید: سلبریتی‌ها و هنرمندان کاروان راه می انداختن و به زیارت می‌رفتند.

از همه جالب‌تر اینکه ازغدی می‌گوید در دوران معاویه مردم با سلبریتی‌ها سلفی می‌گرفتند، حال هر گونه تفسیری که طرفداران ازغدی و صدا و سیما از پخش این سخنانان و مفهومی بودن یا اشاره بودن آن بکنند قاعدتا حتی مورد پذیرش کارمندان صدا و سیما هم نخواد بود. این تفسیر همان بیت معرف است که می‌گوید:

گر تو قرآن بدین نمط خوانی/    ببرى رونق مسلمانى

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای