خبر فوری
شناسه خبر: 46357

کاشت، برداشت و خشک کردن رزماری در خانه

رزماری گیاهی با ظاهر منحصر به فرد است که می توان آن را در زمین یا گلدان پرورش داد. این یک گیاه مورد علاقه در میان سرآشپزهای خانگی است، با دستور العمل های بسیاری که می توان آن را تا حد زیادی با برگه های تازه برداشت شده رزماری بهبود بخشید.

کاشت، برداشت و خشک کردن رزماری در خانه

اخبار سبز کشاورزی؛ وقتی نوبت به حصول اطمینان از اینکه بهترین برداشت را از گیاه رزماری خود می‌برید، باید آنچه را که کار کشتگان می‌گویند را بخوانید. این به این دلیل است که برداشت رزماری شما خیلی زود (یا حتی خیلی دیر) می تواند طعم برگ ها را تغییر دهد و به طور بالقوه غذای خانگی شما را به چیز دیگری تبدیل کند. بنده با تحقیق صحبت های یک سری از کارشناسان مطلبی تهیه کردم که چگونه، و مهمتر از همه چه زمانی رزماری خود را برای استفاده در طول سال برداشت کنیم؟

گیاهی مقاوم به خشکی که می توانید در داخل و خارج از خانه پرورش دهید

برای پرورش رزماری نیاز به وسایل ساده ایی داریم که به راحتی می توان تهیه کرد.

ابزارهای مورد نیاز:

قیچی هرس

دستکش (اختیاری)

سبد برداشت برای رزماری جمع آوری شده

دستورالعمل:

وقتی زمان جمع آوری رزماری فرا می رسد، ونسا داوسون؛ بنیانگذار Arber، می گوید که باید توجه ویژه ای به قسمت هایی از گیاه داشته باشید که از آن برداشت می کنید.

ابتدا ساقه ها را انتخاب کنید. داوسون می گوید شما می خواهید ساقه های سالم و بالغی را انتخاب کنید که حداقل 6 اینچ طول دارند.

با استفاده از قیچی هرس، ساقه ها را درست بالای گره برگ، یا جایی که ساقه به شاخه اصلی می رسد، ببرید.

در مرحله بعد، ساقه های بریده شده را در یک سبد قرار دهید تا مطمئن شوید که له نشوند و آسیب نبینند. داوسون می‌گوید: «پس از برداشت، گیاه را برای هر گونه علائم بیماری یا آفت بررسی کنید و هر قسمت آسیب‌دیده یا ناسالم را که به گیاه کمک می‌کند پر شود و قوی‌تر رشد کند را بردارید.

وی می گوید: «از قطع بیش از یک سوم گیاه در یک زمان برای اطمینان از ادامه رشد گیاه خودداری کنید.

زمان برداشت رزماری

رزماری را می توان در تمام طول سال در آب و هوای معتدل برداشت کرد. نانسی تراتز-آووت، باغبان در بورپی، می گوید: "برداشت را در اواخر صبح پس از خشک شدن شبنم، اما قبل از گرمای روز برداشت کنید." "طعم قبل از گلدهی گیاه قوی تر است."

در مورد اینکه بدانید گیاه شما چه زمانی برای برداشت آماده است، داوسون می گوید که باید منتظر بمانید تا به خوبی تثبیت شود (که معمولاً تا فصل رشد دوم اتفاق می افتد) و سپس باید بررسی کنید که ساقه های بالغی دارید که چوبی هستند. او می گوید که پایه است، اما همچنان سبز و در نوک لطیف است.

نحوه نگهداری رزماری تازه

طبق گفته داوسون می توانید رزماری خود را به چند روش مختلف از جمله در یخچال نگهداری کنید. او می گوید: «شاخه های رزماری را در یک حوله کاغذی کمی مرطوب بپیچید، رزماری پیچیده شده را در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف دربسته قرار دهید، [و] تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید.

یکی دیگر از گزینه های عالی نگهداری رزماری در آب شیرین روی میز است. داوسون می گوید: «ساقه های رزماری را مانند گلدان یا شیشه در یک لیوان آب قرار دهید. برای تازه نگه داشتن آب آن را هر چند روز یکبار عوض کنید. این روش همچنین باید رزماری تازه شما را تا دو هفته در حالت خوب نگه دارد.

اگر می خواهید رزماری تازه را کمی بیشتر از آن نگه دارید، می توانید از فریزر خود استفاده کنید. برای نگهداری طولانی مدت، برگ ها را در قالب های یخ برش دهید، روی آنها را با آب بپوشانید و منجمد کنید.

چگونه رزماری را خشک کنیم

اگر به دنبال نگهداری رزماری تازه برداشت شده خود برای بیش از دو هفته هستید، می توانید آن را خشک کنید. دو روش معمولی وجود دارد که داوسون برای انجام این کار پیشنهاد می کند: خشک کردن در هوا یا خشک کردن در فر.

چگونه رزماری را با هوا خشک کنیم

شاخه های رزماری خود را با نخ یا ریسمان در بسته های کوچک ببندید.

به گفته داوسون، بسته‌ها را به صورت وارونه در یک منطقه گرم، خشک و دارای تهویه مناسب و دور از آفتاب مستقیم آویزان کنید.

بگذارید یک تا دو هفته یا تا زمانی که سوزن ها در برابر لمس شکننده شوند، در هوا خشک شوند.

چگونه رزماری را در فر خشک کنیم

- فر را از قبل روی کمترین درجه حرارت (معمولاً حدود 180 درجه فارنهایت) گرم کنید.

- شاخه های رزماری را روی یک ورقه پخت پهن کرده و در فر قرار دهید.

- دو تا چهار ساعت خشک کنید، هر 30 دقیقه یکبار چک کنید تا رزماری کاملا خشک شود.

Trautz-Awot می‌گوید می‌توانید در فر را کمی باز بگذارید تا رطوبت در طول فرآیند خشک کردن فر خارج شود.

وقتی رزماری خشک شد، داوسون می‌گوید که می‌توانید آن را با برداشتن سوزن‌های خشک شده با کشیدن انگشتانتان به پایین ساقه آماده کنید. او می‌گوید: رزماری خشک شده را در یک ظرف دربسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید، او می‌گوید زمانی که رزماری خشک شده به درستی نگهداری شود، می‌تواند تا یک سال دوام بیاورد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای