آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46360

از سیر تا پیاز تاریخچه هندوانه زرد رنگ

انواع هندوانه سنتی همگی دارای گوشت قرمز یا صورتی هستند. اما با وجود بیش از 1200 نوع هندوانه در بازار امروز، از بی دانه گرفته تا صورتی گرفته تا هندوانه با پوست سیاه، نباید از پیدا کردن هندوانه ای با گوشت زرد تعجب کنید. در حالی که این میوه به رنگ آفتابی شبیه به همتای گوشت قرمز خود است، در ادامه بخوانید و ببینید چه چیزی آن را متفاوت می کند.

از سیر تا پیاز تاریخچه هندوانه زرد رنگ

اخبار سبز کشاورزی؛ چیزهای کمی وجود دارد که طراوت‌بخش‌تر از گاز گرفتن در قاچ هندوانه، اجازه چکیدن آب آن روی بازوها و دیدن اینکه تا کجا می‌توانید دانه‌ها را تف کنید وجود دارد. وقتی روزهای سگی تابستان فرا می‌رسد و بعد از ظهری پر از مه، رطوبت و نسیم ضعیف (اگر نسیمی هم باشد) روبرو می‌شوید، تنها چیزی که شما را به ایوان پشتی ترغیب می‌کند، وعده هندوانه آبدار و ترد، چه قرمز، صورتی، نارنجی یا زرد.

چه چیزی آنها را زرد می کند؟

شما نمی توانید یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کنید و نه می توانید یک هندوانه را از روی پوست آن قضاوت کنید، زیرا هندوانه زرد مانند هر هندوانه دیگری پوست سبز دارد. تفاوت اصلی از گوشت درون آن ناشی می شود.

برخی از میوه ها و سبزیجات، مانند گیلاس، زغال اخته، انگور و سیب زمینی شیرین بنفش، حاوی آنتوسیانین هستند، فلاونوئیدی که رنگ غنی آنها را فراهم می کند. هندوانه های سنتی رنگ صورتی تا قرمز خود را از لیکوپن می گیرند، همان آنتی اکسیدانی قوی که گوجه فرنگی را قرمز می کند. انواع هندوانه که حاوی لیکوپن نیستند اغلب گوشت زرد رنگی دارند. آنها به طور طبیعی ایجاد می شوند و برای خوردن بی خطر هستند.

هندوانه زرد چه طعمی دارد؟

جدا از تفاوت رنگ آشکار، میوه هندوانه زرد شیرین تر از همتای گوشت قرمز خود با نت های لطیف عسل و زردآلو است. با این حال، می توان آن را به جای انواع گوشت قرمز در دستور العمل ها استفاده کرد. آنها مزایای سلامتی مشابهی نیز دارند، از جمله منبع ویتامین های A و C.

هندوانه های زرد از کجا می آیند؟

صدها گونه هندوانه در سرتاسر جهان با انتخاب های متعدد در شکل، رنگ و اندازه کشت می شوند. با این حال، همه هندوانه ها، از جمله ارقام زرد، اصالتاً آفریقایی هستند. اگرچه گمانه‌زنی‌هایی در مورد مکان دقیق وجود دارد، اولین نسخه‌های هندوانه 5000 سال پیش در مناطق بیابانی جنوب آفریقا به‌طور وحشی رشد می‌کردند.12 سرانجام، هندوانه به شمال آفریقا و مصر راه یافت، جایی که اهلی و برداشت شد.

در طول هزاره ها، هندوانه در سراسر جهان گسترش یافت. در دهه 1600، این میوه راه خود را به مزارع و مزارع در سرتاسر جنوب آمریکا باز کرده بود. این روزها هندوانه، از جمله انواع زرد، به طور فزاینده ای در محیط های معتدل تر مانند فلوریدا، جورجیا و تگزاس رایج است و حتی بعضی اوقات در تهران در دست فروشنده های وانتی، هندوانه زرد دیده می شود. 

انواع هندوانه زرد

اگر نمی توانید هندوانه زرد را در فروشگاه پیدا کنید، ممکن است بخواهید خودتان آن را پرورش دهید. بذرها را در بازار کشاورزان محلی خود خریداری کنید یا بذرهای موجود را به صورت آنلاین بررسی کنید. در اینجا چند نوع وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

"الماس سیاه گوشت زرد": هندوانه الماس زرد، سیاه مانند همتای گوشت قرمز خود مستطیلی و بزرگ با پوست سبز تیره و تقریباً سیاه است. این تنوع به اندازه سایر هندوانه های زرد شیرین نیست.

"پادشاه صحرا": این گونه مقاوم در برابر خشکسالی و آفتاب سوختگی تا حدود 20 پوند رشد می کند. پوست آن سبز روشن، گوشت زرد تا نارنجی و طعمی تند دارد.

"زرشکی زرد": این گونه شبیه هندوانه زرشکی گوشت قرمز با پوست راه راه سبز است، اما شیرین تر است.

"عروسک زرد": این نوع هندوانه جعبه یخی زود بالغ می شود و تنها تا حدود 10 پوند یا کمتر رشد می کند. گوشت آن شیرین و متراکم است.

کره‌ای: که شیرین‌ترین هندوانه زرد در نظر گرفته می‌شود، کره‌ها بدون دانه هستند و وزنشان بین 14 تا 16 پوند است.

چگونه یک هندوانه رسیده را انتخاب کنیم؟

یک هندوانه رسیده دارای پوسته زرد رنگ در قسمت زیرین آن است. به این لکه زمین، یا لکه شکم یا لکه میدانی می گویند. این قسمتی از هندوانه است که زمین را لمس کرده و در هنگام رشد در معرض نور خورشید قرار نگرفته است.

اگر نمی توانید نقطه زمین را پیدا کنید، می تواند به این معنی باشد که هندوانه خیلی زود برداشت شده و فرصتی برای رسیدن کامل نداشته است. یا اگر لکه‌ای وجود داشته باشد اما بیشتر سفید باشد تا زرد، این نیز نشانه‌ای از این است که ممکن است خیلی زود از درخت انگور چیده شده باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که هندوانه شما آماده است، با بند انگشت خود به آن ضربه بزنید. اگر توخالی یا کسل کننده به نظر برسد، رسیده است.

دستور العمل هایی برای امتحان کردن با هندوانه زرد

محبوب ترین روش برای خوردن هندوانه این است که فقط در یک برش شیرجه بزنید. (هندوانه برش خورده فقط حدود پنج روز در یخچال ماندگاری دارد؛ یک هندوانه کامل و برش نخورده در یخچال حدود سه هفته ماندگاری دارد.) با این حال، آنها همچنین وقتی در کوکتل ترکیب شوند، با گوجه فرنگی در سالاد ترکیب شوند و حتی به شکل خامه ای و منجمد تبدیل شوند، خوشمزه هستند. پای اگرچه در اصل با هندوانه قرمز درست شده است، اما با خیال راحت این غذاها را با همتای زرد خوشمزه و کمی شیرین آن تهیه کنید. هندوانه های قرمز و زرد را در یک دستور العمل برای جذابیت بصری بیشتر مخلوط و مطابقت دهید.

هندوانه کبابی

مانند هلو کبابی، یک بوسه سریع از گریل طعم میوه های تابستانی را افزایش می دهد و بافت آن را تغییر می دهد و کمی دود به شیرینی طبیعی آنها می افزاید. قبل از کباب کردن، با برش دادن هندوانه خود به قاچ های مثلثی 1 اینچی یا ربع برش، خود را برای موفقیت آماده کنید.

سالاد هندوانه، خیار و فتا

خیارها به این سالاد تابستانی با طراوت از هندوانه مکعبی، گیاهان تازه و پنیر فتا خرد شده خوشامد می‌دهند. در صورت تمایل می توانید نعناع تازه را با ریحان جایگزین کنید یا از ترکیب هر دو گیاه استفاده کنید. یک هندوانه بدون هسته در اندازه شخصی برای این سالاد مناسب است، اما می توانید از هندوانه از قبل برش داده شده یا قسمتی از هندوانه بزرگتر نیز استفاده کنید.

ترشی پوست هندوانه

پوست هندوانه ترشی شیرین و تند یکی از آن غذاهای لذیذ تابستانی است که ما جنوبی ها دوست داریم و این ساده ترین دستور تهیه پوست هندوانه ترشی است. این را به سینی غذای تابستانی خود اضافه کنید، آن را در کنار یک بشقاب تخم مرغ شیطانی در هنگام پخت بلغزانید، یا آن را روی یک سالاد تابستانی ترد با بیکن خرد شده و ضخیم بریزید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای