آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46362

نکات مهم برای یک چمن سالم تر و زیباتر

با تکنیک های چمن زنی مناسب، چمن شما می تواند با تلاش کمتر بهتر به نظر برسد. اگر شما هم مانند بسیاری از مردم بیرون هستید، فرآیند چمن زنی به این صورت است که ماشین چمن زنی را روشن می کند و در اطراف حیاط خود می چرخید تا زمانی که چمن ها کوتاه تر از قبل شوند، مانند جارو کشیدن فرش هایتان.

نکات مهم برای یک چمن سالم تر و زیباتر

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ با برنامه ریزی صحیح و چند نکته ساده، نه تنها چمنی زیباتر خواهید داشت، بلکه در زمان بیشتری نیز صرفه جویی خواهید کرد. در اینجا چند نکته در مورد زمان چمن زنی، نحوه چمن زنی و نحوه نگهداری از ماشین چمن زنی آورده شده است که باعث می شود از نوشیدنی سرد روی صندلی صندلی لذت ببرید و در عین حال حیاط زیبای خود را تحسین کنید.

صبر کنید تا چمن خشک شود

ممکن است در طول تابستان، زمانی که در طول روز به دمای غیرقابل تحمل می‌رسد، بدیهی به نظر برسد که سعی کنید در ساعات سرد صبح شروع به چمن‌زنی کنید. اما اگر هنوز شبنم روی زمین وجود دارد، می توانید زمان را از دست بدهید و به چمن خود آسیب بزنید.

این به دلیل احتمال زیاد این است که چمن مرطوب در مجرای تخلیه جمع می شود و شما را ملزم به توقف و برداشتن گرفتگی می کند. بعلاوه، لاستیک‌های ماشین چمن‌زنی شما نیز کشش خوبی نخواهند داشت و به طور بالقوه در حیاط شما ردپایی ایجاد می‌کنند.

در عوض، صبر کنید تا بعد از ظهر که شبنم خشک شود، یا چمن را در اواخر روز قبل از شبنم عصر چمن بزنید. همچنین زمان‌بندی کنید که آب‌پاش‌ها در اواخر عصر یا شب راه‌اندازی شوند تا هنگام چمن‌زنی، رطوبت اضافی روی چمن‌ها وجود نداشته باشد. در اینجا چند نکته دیگر برای آبیاری چمن شما آورده شده است.

چمن را طولانی نگه دارید

برای برخی، یک چمن عالی همیشه به خوبی اصلاح می شود و به طور مداوم کوتاه نگه داشته می شود. متأسفانه، در حالی که این ممکن است زیبا به نظر برسد، می تواند به زندگی کلی چمن شما آسیب برساند.

در گرم‌ترین روزهای تابستان که حیاط شما با گرمای شدید، آفتاب سوزان و باران کمتر رقابت می‌کند، بهتر است پس از بریدن، چمن‌ها را حدود 4 اینچ در ارتفاع نگه دارید. ممکن است طولانی به نظر برسد، اما علف های بلندتر آب بیشتری را حفظ می کنند و ریشه های بلندتر و سالم تری دارند. بنابراین، اگر می خواهید چمن شما در تمام طول سال رشد کند، باید به زمین گلف بروید تا آن چمن کوتاه را در ماه های تابستان ببینید.

ماشین چمن زنی را آهسته تر حرکت بدهید

با صرف نکردن وقت خود و اجازه دادن به ماشین چمن زنی کار خود را به درستی انجام دهد، این احتمال وجود دارد که برخی از مناطق را بریده نخورده و ظاهری ناهموار و درهم به چمن بدهد. این بدان معناست که باید زمان بیشتری را صرف کندن مجدد آن کنید تا چمن را درست به نظر برسانید.

در عوض، مثل لاک پشت آهسته و پیوسته حرکت کنید. یک جلسه چمن زنی کندتر و با سرعت متوسط ​​برای چمن شما سریعتر و بهتر از زوم کردن اطراف چمن و در نهایت نیاز به چمن زنی مجدد است. همچنین، به یاد داشته باشید که برای عملکرد صحیح سرعت های آهسته تر، چوک باید کمتر باشد.

روتین داشته باشید

چمن زنی به طور تصادفی می تواند زمان بیشتری را صرف کند و منجر به برش ناهموار شود. در عوض با استفاده از این تکنیک از یک الگو پیروی کنید:

- از لبه چمن خود شروع کنید و لوله تخلیه به سمت چمن شما باشد.

- اطراف محیط چمن خود را چمن زنی کنید.

- وقتی به نقطه شروع خود رسیدید، یک دور برگردانید تا لوله تخلیه رو به نواری باشد که به تازگی بریده اید.

- به چمن زنی در اطراف محیط ادامه دهید، مطمئن شوید که لوله تخلیه به سمت جایی است که به تازگی چمن زنی کرده اید.

- در پایان، چمن شما با یک الگوی زیبا به پایان می رسد و مجرای تخلیه مسدود نمی شود.

ماشین چمن زنی خود را برای دور بعدی آماده کنید

تعمیر و نگهداری منظم ماشین چمن زنی برای اطمینان از قابل اعتماد بودن آن و انجام کارهای عالی هر بار که آن را بیرون می آورید، مهم است. صرف اندکی زمان پس از اتمام چمن زنی باعث می شود که ماشین چمن زنی شما در حالت نوک بالا بماند و دوام بیشتری داشته باشد.

با چرخاندن ماشین چمن زنی و شستشوی تیغه ها و مجرای تخلیه با شلنگ باغچه قبل از قرار دادن آن شروع کنید. این از جمع شدن چمن، خشک شدن و جدا کردن آن بسیار سخت تر جلوگیری می کند.

اگر فیلتر هوا در ماشین چمن زنی کثیف به نظر می رسد، آن را با مقداری صابون ظرفشویی ملایم بشویید و آن را با شلنگ باغچه بشویید. فیلتر را کنار بگذارید تا خشک شود تا بتوانید دفعه بعد درست قبل از چمن زنی آن را روی آن قرار دهید.

یکی از بهترین صرفه جویی در زمان، تیز نگه داشتن تیغه ماشین چمن زنی است. یک تیغه کسل کننده از شما می خواهد که بیش از یک بار روی یک تکه چمن بروید تا تکه های ناهموار باقیمانده را ببرید.

یک تیغه تیز به شما این امکان را می دهد که فقط یک بار در اطراف چمن خود زیپ ببندید و همچنان نتایج عالی داشته باشید. اکثر تعمیرگاه های ماشین چمن زنی با هزینه ای اندک تیغه ها را تیز می کنند یا می توانید خودتان با این نکات این کار را انجام دهید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای