آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46365

پاکسازی کامل بدن با مصرف نوشیدنی زنجبیل

امروز صبح، درست قبل از اینکه به سمت دفتر بروم، مستقیم به سمت یخچال رفتم و ناشتا، نوشیدنی زنجبیل را سر کشیدم. انگار که تمام انرژی من را شارژ می کند، اما آیا واقعا زنجبیل تاثیر خاصی بر بدن می گذارد؟

پاکسازی کامل بدن با مصرف نوشیدنی زنجبیل

اخبار سبز کشاورزی؛ ایده استفاده از زنجبیل به عنوان یک داروی گیاهی سنتی برای مشکلات سلامت عمومی برای اولین بار در چین و هند بیش از 5000 سال پیش آغاز شد. به سرعت به امروز بروید، و این ریشه ای است که فعالان دنیای مجازی و افراد بسیار مشهور همگی به آن سوگند یاد می کنند. سلنا گومز تنها یکی از مشترکینی است که در سال 2016 شات های زنجبیل را تایید کرد. وجستجو برای شات های زنجبیل طی چند ماه گذشته تقریباً 40 درصد افزایش یافته است.

شات زنجبیل چیست؟

آنا کندریک، بازیگر در سال 2020، یک بار گفت: «من از زنجبیل نیرو می‌گیرم... اگر در سفر باشم و نتوانم زنجبیل بخورم، احساس بیماری می‌کنم. زمانی بود که سه ماه در آلمان بودم و جایی برای آبمیوه له شده پیدا نکردم. بنابراین یک آبمیوه گیری و یک دسته زنجبیل خریدم تا خودم آن را درست کنم، زیرا مطمئن بودم که این تنها چیزی است که من را زنده نگه می دارد.»

شات های زنجبیل به آرامی اما مطمئناً در رژیم غذایی بسیاری نفوذ کرده است و اساساً نوشیدنی های غلیظی هستند که با آب ریشه زنجبیل تازه تهیه می شوند. از آنجایی که زنجبیل می‌تواند بسیار تند باشد و به خودی خود چندان خوشایند نباشد، خود دمنوش‌ها اغلب با آب لیمو یا پرتقال دم کرده می‌شوند تا چیزها کمی خوش طعم‌تر شوند.

مزایای آن چیست؟

کلاریسا لنهر، متخصص تغذیه در لندن که در چند سال گذشته صرف آموزش مجدد و حذف انگ ها و پیش فرض های مربوط به سلامتی و تندرستی کرده است، می گوید: زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. بنابراین شات زنجبیل ممکن است به حمایت از سیستم ایمنی سالم کمک کند.

اگر از حالت تهوع یا بیماری حرکت رنج می برید، شات های زنجبیل باید در رژیم غذایی شما باشد. طبق مقاله سال 2020 آکادمی زنان و زایمان آمریکا (یا به اختصار ACOG)، آنها یک درمان غیردارویی قابل قبول هستند. این توسط تحقیقات انجام شده توسط سرویس بهداشتی Osakidetza-Basque در اسپانیا تأیید شده است که نشان می دهد زنجبیل یک "درمان موثر و ارزان" است که دانستن آن خوب است.

به گفته لنهر، زنجبیل حاوی آنزیم های خاصی است که ممکن است به نفخ و یبوست کمک کند، بنابراین ممکن است به مبتلایان به IBS کمک کند. همچنین دارای اثرات گشاد کنندگی عروق است، به این معنی که می تواند به آرامش رگ های خونی کمک کند و به طور بالقوه گردش خون را بهبود بخشد. اما، یکی از دلایل اصلی که چرا بسیاری از مردم شروع به نوشیدن شات های زنجبیل کرده اند این است که نشان داده شده است که اثرات مثبتی بر مدیریت گلوکز و حساسیت به انسولین دارد. این در اصل به این معنی است که می تواند سطح قند خون شما را متعادل کند، به شما انرژی بدهد و خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

در یکی از نسخه های مجله علوم زیستی پاکستان، یک مطالعه 30 روزه نشان داد که زنجبیل می تواند سطح دو انتقال دهنده عصبی تقویت کننده خلق و خو را افزایش دهد: سروتونین و دوپامین.

سروتونین به عنوان "مولکول شادی" و دوپامین به عنوان "مولکول انگیزه" شناخته می شود، بنابراین اگرچه تزریق زنجبیل شما را از تمام دردها و دردهای شما درمان نمی کند، اما ممکن است کمی کمک کند.

آیا شات زنجبیل می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

شات های زنجبیل تا کنون عالی به نظر می رسند، و طرفداران اغلب به توانایی جادویی آنها در کمک به کم کردن چند کیلو اشاره می کنند. همه چیز به نظر می رسد که درست باشد؛ که باید شما را مشکوک کند!

در آزمایشی توسط Critical Reviews in Food Science and Nutrition، یک سری کارآزمایی بالینی برای بررسی اثرات شات زنجبیل بر وزن انجام شد. این نشان داد که مصرف منظم ممکن است وزن بدن و نسبت دور کمر به باسن را کاهش دهد - که نشانگر چربی دور کمر است. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2020 اثرات آب زنجبیل را بر کاهش وزن و متابولیسم برخی مواد مغذی آزمایش کرد. داده ها نشان می دهد که زنجبیل می تواند از چاقی و شرایط مرتبط با چاقی جلوگیری کند. با این حال، توجه به این نکته بسیار بسیار مهم است که این نتایج ممکن است کاملاً دقیق نباشند.

لنهر می گوید: «علم هنوز به طور کامل برای پشتیبانی کامل از این موضوع وجود ندارد. بخش قابل توجهی از تحقیقات به مطالعات حیوانی یا آزمایش‌های آزمایشگاهی با استفاده از سلول‌های انسانی در محیط‌های کنترل‌شده متکی است و بنابراین قبل از تأیید تزریق زنجبیل به عنوان راهی برای کاهش وزن، به تحقیقات گسترده‌تری نیاز داریم.»

چه کسانی باید از نوشیدن شات های زنجبیل خودداری کنند؟

لنهر می گوید: «اگر دچار رفلاکس می شوید یا معده حساسی دارید، توصیه می کنم دمنوش زنجبیل را در مقداری آب رقیق کنید و تحمل و واکنش خود را آزمایش کنید. در حالی که گاهی اوقات زنجبیل برای کاهش تهوع صبحگاهی توصیه می شود، ضروری است که برای تعیین دوز مناسب و اطمینان از ایمنی در دوران بارداری از یک متخصص مراقبت های بهداشتی راهنمایی بگیرید.»

در مورد بی خطر بودن استفاده از زنجبیل در دوران شیردهی اطلاعات زیادی در دست نیست. علاوه بر این، زنجبیل حاوی چیزی به نام سالیسیلات است که یک رقیق کننده طبیعی خون است. بنابراین اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین یا ریواروکسابان استفاده می کنید، مصرف واکسن زنجبیل ممکن است ایده خوبی نباشد. اگر می خواهید آنها را امتحان کنید، با پزشک یا پزشک عمومی خود تماس بگیرید و آنها بهترین توصیه را به شما خواهند داد.

آیا باید هر روز شات زنجبیل بنوشید؟

لنهر می‌گوید: «اگر احساس خوبی دارید و از طعم زنجبیل لذت می‌برید، و هیچ نگرانی سلامتی ندارید و هیچ دارویی مصرف نمی‌کنید، می‌توانید روزانه از شات‌های زنجبیل لذت ببرید و از آن استفاده کنید. نکته ای که باید اضافه کرد این است که بسیاری از شات های زنجبیل دارای موادی هستند که به طور بالقوه می توانند فواید دیگری مانند زردچوبه، آب لیمو، کاین و سرکه سیب داشته باشند.»

در مورد دفعات دوز، هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. با این حال، این مفید است که به خود یادآوری کنیم که چیزی به نام گلوله جادویی وجود ندارد. تزریق زنجبیل در سایر جنبه های رژیم غذایی یا سبک زندگی ما زیاده روی نمی کند، اما می تواند افزودنی قابل دسترس برای یک برنامه کلی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای